|
|
|
||
Předmět seznamuje studenty se základy speciální pedagogiky. Předmět vychází ze základu historických souvislostí v péči o
jedince s postižením, definuje jeho předmět, cíl, odbornou terminologii. Student získá hlubší poznatky z problematiky
jednotlivých speciálně pedagogických disciplin s ohledem na problematiku osob se zrakovým, sluchovým, mentálním a
tělesným postižením, s poruchou komunikačního systému, s kombinovaným – vícečetným postižením a s poruchami učení
a chování.
Stručná charakteristika předmětu:
Předmět nabídne základní terminologická vymezení speciální pedagogiky, Defekt, postižení, handicap, speciální potřeby.
Cílové skupiny speciální pedagogiky a speciální pedagogické péče. Komplexní přístup k řešení kvality života lidí se
zdravotním postižením. Státní politika vůči občanům se zdravotním postižením. Nejdůležitější právní normy ve vztahu
k občanům se zdravotním postižením. Systém péče o seniory a hospicové hnutí ČR. Poslední úprava: Čechová Jana, Mgr. (23.11.2020)
|
|
||
Povinná literatura: KELNAROVÁ, Jarmila, MATĚJKOVÁ, Eva a VOJKOVSKÁ, Gabriela. Speciální pedagogika pro zdravotnické obory. První vydání. Praha: Galén, [2016]- , ©2016-. svazků. ISBN 978-80-7492-273-2. POTMĚŠILOVÁ, Petra et al. Speciální pedagogika nejen pro sociální pedagogy. 1. vyd. Praha: Parta, 2013. 186 s. ISBN 978-80-7320-179-1. PIPEKOVÁ, Jarmila et al. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 3., přeprac. a rozš. vyd. Brno: Paido, 2010. 401 s. ISBN 978- 80-7315-198-0. RENOTIÉROVÁ, Marie a kol. Speciální pedagogika. 3. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005. 313 s. Učebnice. ISBN 80-244-1073-7. TITZL, Boris. Postižený člověk ve společnosti. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2000. 248 s. ISBN 80- 86039-90-0. Doporučená literatura: Časopis Speciální pedagogika. Poslední úprava: Čechová Jana, Mgr. (23.11.2020)
|
|
||
Předmět seznamuje studenty se základy speciální pedagogiky. Předmět vychází ze základu historických souvislostí v péči o jedince s postižením, definuje jeho předmět, cíl, odbornou terminologii. Student získá hlubší poznatky z problematiky jednotlivých speciálně pedagogických disciplin s ohledem na problematiku osob se zrakovým, sluchovým, mentálním a tělesným postižením, s poruchou komunikačního systému, s kombinovaným – vícečetným postižením a s poruchami učení a chování. Stručná charakteristika předmětu: Předmět nabídne základní terminologická vymezení speciální pedagogiky, Defekt, postižení, handicap, speciální potřeby. Cílové skupiny speciální pedagogiky a speciální pedagogické péče. Komplexní přístup k řešení kvality života lidí se zdravotním postižením. Státní politika vůči občanům se zdravotním postižením. Nejdůležitější právní normy ve vztahu k občanům se zdravotním postižením. Systém péče o seniory a hospicové hnutí ČR. Poslední úprava: Čechová Jana, Mgr. (23.11.2020)
|