PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
ERASMUS - Etika a humanitní základy medicíny IV. - CERA4P0054
Anglický název: ERASMUS - Medical Ethics and Humanities IV.
Zajišťuje: Ústav etiky a humanitních studií 3. LF UK (12-UET)
Fakulta: 3. lékařská fakulta
Platnost: od 2024
Semestr: letní
Body: 2
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:10/10, Z(+Zk) [HS]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Garant: Mgr. Barbora Řebíková, Ph.D.
MUDr. Tereza Pinkasová
Termíny zkoušek   Rozvrh   
Anotace
V kursu jsou probírány teoretické základy etiky specializovaných oborů, které studenti čtvrtého ročníku probírají v paralelních modulech. Semináře jsou zaměřeny na praktické otázky i jednotlivé kasuistiky. Na kasuistikách se studenti cvičí v řešení konkrétních případů.
Poslední úprava: Malý Lukáš, MUDr. Mgr. (25.01.2023)
Cíl předmětu

Schopnost orientace v morálních dilematech denní lékařské praxe, zejména v eticky obtížně řešitelných situacích, které vychází z reálných kasuistik z ČR i zahraničí. 

Poslední úprava: Malý Lukáš, MUDr. Mgr. (25.01.2023)
Podmínky zakončení předmětu

Povinnosti k udělení zápočtu:

1. Povinná účast na 3 z 5 seminářů

2. Aktivní účast během seminářů.

Studenti, kteří jsou na erasmu v zahraniční - dle individuální domluvy s garantem kurzu (ústní pohovor nad tématy z prezentací, které budou dostupné na webu "výuka")

Poslední úprava: Malý Lukáš, MUDr. Mgr. (25.01.2023)
Literatura

Základní studijní literatura

 

Čtvrtý ročník

 

Dorff, E.N., (2003) Matters of Life and Death. The Jewish Publication Society, Philadelphia.

Edge, R.S., Groves, J.R., (2006) Ethics of Health Care. Thomson Delmar Reading, New York.

Elliot, C., (2010) White Coat Black Hat. Beacon Press, Boston.

Mepham, B., (2008) Bioethics. An Introduction for the Biosciences. Oxford University Press, Oxford.

Healy, D., (2004) The Creation of Psychopharmacology. Harvard University Press

Healy, D., (2012) Pharmageddon. University of California Press. Berkeley and Los Angeles.

Pierce, J., Randels, G., (2010) Contemporary Bioethics. Oxford University Press, Oxford.

Plomin, R., (2001) Behavioral Genetics. Worth Publishers and W.H. Freeman and Company.

Pozgar, G.D., (2005) Legal and Ethical Issues for Health Professionals. Jones and Bartlett Publishers.

Richerson, P.J., Boyd, R., (2006) Not By Genes Alone. The University of Chicago Press, Chicago and London.

Singer, P.A., Viens, A.M., (2008) The Cambridge Textbook of Bioethics. Cambridge University Press, Cambridge.

Steinbock, B., (2009) The Oxford Handbook of Bioethics. Oxford University Press. Oxford

Tauber, A.I., (2005) Patient Autonomy and the Ethics of Responsibility. The MIT Press, Cambridge.

Poslední úprava: Vácha Marek, Mgr. et Mgr., Ph.D. (12.12.2012)
Metody výuky

Přednášky a semináře. Přednášky jsou koncipovány tak, aby korespondovaly s přednáškami v paralelních modulech. Semináře josu více založeny na rozebírání jednotlivých kasuistika společného hledání optimálního řešení. 

Poslední úprava: Malý Lukáš, MUDr. Mgr. (25.01.2023)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK