|
|
Soubory | Komentář | Kdo přidal | |
![]() |
pro studenty v 1. rocniku v roce 2013_ uvedeni predmetu ke konkretnim dovednostem.doc | pro studenty v 1. rocniku, kteri nastoupili do 1 rocniku v roce v roce 2013_ 2014_uvedeni predmetu ke konkretnim dovednostem.doc | Mgr. Kateřina Svěcená, Ph.D. |
![]() |
vsechny rocniky, ktere byly v 1. rocniku pred rokem 2013_2014_ uvedeni predmetu, kde si student necha potvrdit dovednost.xls | vsechny rocniky, ktere byly v 1. rocniku pred rokem 2013_2014_ uvedeni predmetu, kde si student necha potvrdit dovednost | Mgr. Kateřina Svěcená, Ph.D. |
|
||
Prokázání praktických znalostí v oboru ergoterapie, které ovládá a které se naučil během studia v rámci teoretické i praktické výuky.
Poslední úprava: Vondrová Kateřina, Mgr. (12.02.2019)
|
|
||
- ověřit teoretické znalosti a praktické dovednosti, které student získal během studia v rámci tříleté výuky oboru ergoterapie. Poslední úprava: Vondrová Kateřina, Mgr. (12.02.2019)
|
|
||
Předmět je zakončen zápočtem.
Podmínky k získání zápočtu: - student si během celého studia ergoterapie nechává potvrdit každou dovednost z logbooku, kterou si prakticky vyzkoušel v rámci absolvování odborné praxe (supervizorem daného pracoviště) nebo úspěšným absolvováním příslušného předmětu (vedoucím předmětu, příp. odpovědným vyučujícím) - logbook = „tzv. bílý index“; Seznam praktických výkonů v bakalářském studijním oboru Ergoterapie) - student bude na každé odborné praxi připraven kdykoliv předložit logbook supervizorovi daného pracoviště na vyzvání a sám mu ho aktivně nabídne k nahlédnutí na začátku praxe!!! - každá potvrzená praktická dovednost slouží jako doklad o tom, že si ji student skutečně vyzkoušel a je připraven ji znovu realizovat v praxi!!! - ve výše uvedeném souboru je uvedeno, v rámci kterého předmětu si student může nechat potvrdit příslušnou dovednost - student během posledního semestru studia předloží vyplněný logbook vedoucímu tohoto předmětu - za předložený vyplněný logbook student obdrží zápočet Poslední úprava: Vondrová Kateřina, Mgr. (17.02.2022)
|
|
||
Vedoucí předmětu: Mgr. Kateřina Rybářová (katerina.rybarova@lf1.cuni.cz; tel.: 224 96 8517) - konzultační hodiny: každá ST 15:00 - 16:00 a PÁ 13:00-15:00 nebo jinak dle předchozí domluvy
Metody výuky: - prokázání získaných dovedností v praxi Poslední úprava: Vondrová Kateřina, Mgr. (24.09.2021)
|
|
||
Ergoterapeutická anamnéza pacienta Analýza a hodnocení personálních aktivit denního života (PADL) – použitím Barthel indexu(BI) Hodnocení instrumentálních aktivit denního života (I ADL) - použitím I ADL škály Analýza a indikace konkrétní kreativní činnosti pro pacienta s těžší disabilitou Výběr vhodného mechanického vozíku a nácvik jeho používání pacientem Hodnocení a návrh bezbariérového řešení u veřejné budovy Hodnocení domácí návštěvy, návrh bezbariérového řešení Výběr a používání kompenzačních pomůcek v oblasti soběstačnosti Předpis konkrétní kompenzační pomůcky Aplikace COPM (Kanadského modelu zaměstnávání) u pacienta Aplikace instrumentu MOHO (Lidského modelu zaměstnávání - Model of human occupational ) u pacienta Ergonomie - úprava pracovního prostředí stůl, židle, PC a speciálního příslušenství k PC u lidí s disabilitou Vyšetření svalové síly a svalového tonu na horní končetině Komplexní vyšetření čití na horní končetině Hodnocení a nácvik úchopů Vyšetření spasticity na horní končetině Uvolňování spasticity na horní končetině Péče o jizvy, o residuální pahýl, desenzitivizace Vyšetření a terapie zkrácených svalových skupin Vyšetření pasivních a aktivních pohybů a návrh vhodné terapie Dechové cvičení Polohování Vertikalizace (nácvik sedu a stoje) Strečink, kondiční cvičení a relaxační metody Hodnocení postavy a držení těla Hodnocení a nácvik chůze, Nácvik chůze do schodů a ze schodů Nácvik chůze o holích, berlích a s chodítkem Škola zad – instruktáž pacienta Principy postizometrické relaxace Léčebná tělesná výchova - LTV v revmatologii, neurologii, geriatrii, pediatrii, ortopedii a traumatologii, chirurgii Individuální technické nastavení PC (myš, klávesnice, obrazovka) a návrh technických pomůcek pro komunikaci (hardware, software) Aplikace léčebného a adaptačního přístupu v terapii kognitivních poruch Návrh aktivizačních programů pro seniory Adaptace domácího prostředí v rámci prevence pádů Příprava, vedení a hodnocení skupinové ergoterapie a provedení písemného záznamu Příprava, vedení, hodnocení individuální ergoterapie a provedení písemného záznamu Provedení vstupního ergoterapeutického vyšetření u pacienta a stanovení krátkodobého a dlouhodobého ergoterapeutického plánu Vypracování kasuistiky v rámci odborné praxe Administrace, bodování a interpretace: Addenbrookského kognitivního testu (AKT), Mini Mental State Examination (MMSE) Výroba a úprava konkrétní pomůcky (asistivní technologie) Hodnocení psychosociální oblasti a zájmů pacienta (COTE ) Hodnocení personálních ADL (FIMu) Ergodiagnostické hodnocení (AMAS, Pracovní křivka, test Jacobsové) Hodnocení jemné motoriky pomocí testových metod (Purdue Pegboard) Hodnocení svalové síly stisku ruky pomocí testových metod (dynamometr JAMAR) Funkční vyšetření horních končetin (použitím Jebsen – Taylor funkčního testu ruky) Základy vyšetření kognitivních funkcí u pacientů pomocí testových metod (administrace, bodování a interpretace standardizovaného testu MEAMS, RBMT, BI) Základy bazální stimulace Základy Bobath konceptu u dětí a dospělých Základy PNF: diagonály na horních končetinách Základy PANat: aplikace nafukovacích dlah URIAS na horní končetiny Výroba odpočinkové dlahy z termoplastického materiálu Základy metody Affolter Poslední úprava: Vondrová Kateřina, Mgr. (12.02.2019)
|