|
|
|
||
Student získá orientaci v základních etických dilematech, situacích, kodexech a dalších dokumentech, které se týkají práv pacientů. Bude připraven na některé komplikované situace, se kterými se v budoucí praxi může setkat a naučí se na ně reagovat profesionálním způsobem.
Poslední úprava: Marková Olga, Mgr. (04.02.2018)
|
|
||
Výukové cíle: Poskytnout studentům příležitost diskutovat o eticky sporných otázkách, které se promítají do práce ergoterapeuta Naučit studenty zaujímat vlastní stanoviska při rozhodování v etických dilematech, která vycházejí z obecně platných principů mravního rozhodování Umožnit studentům v diskusi uplatnit nově osvojené etické argumenty Rozšířit rámec uvažování studentů o etických problémech ergoterapeutické praxe Uvědomit studenta o rovinách terapeutického vztahu a o skutečnostech, které je nutné mít na paměti a zvažovat je při budování terapeutického vztahu s klientem
Student bude po absolvování předmětu schopen své rozhodování v eticky sporných otázkách praxe doložit etickými principy, které zvažoval při svém rozhodování Student bude schopen popsat vlastními slovy oblasti, které jsou obsažené v etickém kodexu/ standardech praxe a bude schopen argumentovat, proč je důležité dodržovat etické zásady při práci s klientem Student bude schopen definovat roviny a formy profesionálního pomáhání (moc- pomoc: řídit či podporovat) a objasnit pole společné práce s klientem Student bude schopen demonstrovat dodržování profesionálních hranic při budování vztahu s klientem na základě rozboru předložených kasuistik Při praktických cvičením student prokáže, že umí využívat základních technik terapeutického rozhovoru (aktivní naslouchání, vyjasňování, zpětná vazby, oceňování, zplnomocňování) Poslední úprava: Marková Olga, Mgr. (04.02.2018)
|
|
||
Povinná:
Poslední úprava: Pluhaříková-Pomajzlová Jana, Mgr. Bc. (23.02.2020)
|
|
||
Forma výuky: přednášky, skupinová práce, diskuse, praktická cvičení, e-learning apod. Poslední úprava: Pluhaříková-Pomajzlová Jana, Mgr. Bc. (23.02.2020)
|
|
||
Zápočet:
Z 15 hodin výuky je možná absence maximálně 2 hodin na základě domluvy s vyučujícím. Poslední úprava: Pluhaříková-Pomajzlová Jana, Mgr. Bc. (23.02.2020)
|
|
||
Etika ve zdravotnických a lékařských profesích Etika a standardy praxe ergoterapeutů Práva pacientů, profesionální pomáhání Vedení a provázení pacientů, komunikace s pacientem, komunikace s rodinou Řešení konfliktních situací, bezpečnost, hranice Poslední úprava: Kohútová Vladislava, Ing. (22.04.2020)
|