|
|
|
||
Vybraná problematika pedagogické a sociální psychologie pro praxi výchovy a vzdělávání zaměřená zejména na možnosti podpory rozvoje žáka v podmínkách školní praxe.
Poslední úprava: KPSBIDLO (07.03.2007)
|
|
||
a) povinné: Čáp, J. Rozvíjení osobnosti a způsob výchovy. Praha: ISV, 1996. Čáp, J. - Mareš, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. Fontana, D. Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál, 1996. b) doporučené: Auger, M. T. a Ch. Boucharlat. Učitel a problémový žák. Praha: Portál, 2005. Haddon, M. Podivný případ se psem. Praha: Argo, 2003. Hayden, T. Spratek. Praha: Portál, 2008. Fischer, R. Učíme děti myslet a učit se : praktický průvodce strategiemi vyučování. Praha: Portál, 2004. Kolář, M. Nová cesta k léčbě šikany. Praha: Portál, 2011. Krejčová, L. Psychologické aspekty vzdělávání dospívajících. Praha: Grada, 2011. Kyriacou, Ch. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 1996. Mareš, J. a J. Křivohlavý. Komunikace ve škole. Brno: MU, 1995. Mareš, J. Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál, 1998. Matějček, Z. Praxe dětského psychologického poradenství. Praha: SPN, 1991. Mertin, V. a L. Krejčová, eds. Metody a postupy poznávání žáka: pedagogická diagnostika. 1. vyd. Praha: Wolters Kluwer, 2012. Petty, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 1996. Řezáč, J. Sociální psychologie. Brno: Paido, 1998. Satirová,V. Kniha o rodině. Praha: Portál, 1994. Sternberg, R. J. Úspěšná inteligence. Praha: Grada, 2001. Zelinková, O. Poruchy učení. Praha: Portál, 1999. Poslední úprava: KREJL9AF (04.10.2012)
|
|
||
přednáška/seminář Poslední úprava: KPSBIDLO (27.09.2007)
|
|
||
Forma atestace: písemná / ústní Poslední úprava: KREJL9AF (04.10.2012)
|
|
||
Psychologie učení a vyučování - učení a osvojování vědomostí a dovedností, styly učení, školní úspěšnost žáků (bio-psycho-sociální determinanty, individuální rozdíly v učení, problematika handicapovaných žáků a možnosti integrace), učitel a řízení školní třídy. Tvořivost a metody jejího rozvíjení (učitelů i žáků). Psychologie výchovy - rodina a způsob výchovy v rodině, sourozenecké vztahy, zájmy a činnosti ve volném čase, působení vrstevnických a zájmových skupin, výchova a sebevýchova. Sociální skupiny - struktura a dynamika skupin, vztahy ve skupině, školní třída jako malá sociální skupina, sociální klima ve školní třídě a ve škole, komunikace ve škole. Sociálně patologické jevy a jejich projevy ve škole, možnosti intervence (drogy, šikana, gambling, druhy prevence a preventivní programy). Psychologie pro školu (úkoly výchovných poradců, školních psychologů a psychologů v pedagogicko - psychologických poradnách, možnosti a význam spolupráce rodiny a školy při výchově a vzdělávání). Pedagogicko-psychologická diagnostika žáka a školní třídy. Poslední úprava: KPSBIDLO (27.09.2007)
|
|
||
atestace z Úvodu do psychologie pro učitele (AUS300004) Poslední úprava: KPSBIDLO (27.09.2007)
|