|
|
|
||
Rozšiřující volitelný kurz pro studenty hispanistiky, který se zaměřuje na zlepšení porozumění španělsky psanému textu. Kurz rozvíjí schopnost porozumění přečtenému textu, jeho interpretace, reformulace základních myšlenek a utřídění informací z textu. Je možné ho využít zejména pro<br>
<br> - celkové zlepšení španělštiny a rozšíření slovní zásoby<br> - zlepšení schopnosti práce s textem a posílení překladatelských dovedností<br> - rozšířenou přípravu na BZK a na překladovou část zkoušky z předmětu Specializovaný jazykový seminář<br> <br> Kurz nemá prezenční výuku a je celý v režimu online, je dostupný na adrese https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=9193 (klíč k zápisu: spanelsky_psany_text)<br> <br> Kurz obsahuje devět autentických španělských textů (články z novin, recenze, praktické návody) seřazených podle obtížnosti (přibližně od úrovně B2 po C1). Ke každému textu náleží test o 3–5 otázkách, který kontroluje porozumění textu, schopnost získat z něj relevantní informace a správně pochopit obsah jeho sdělení.<br> <br> Prezenční výuka je nahrazena doporučenou literaturou (veškeré publikace jsou dostupné i online přes knihovnu Institutu Cervantes), která se zaměřuje na strategie pro lepší pochopení psaného textu a práci s ním, a automatickou zpětnou vazbou u každé špatně zodpovězené otázky, která studentovi umožňuje zpětně si vyhledat pasáže textu, jimž špatně porozuměl, uvědomit si, co ho ke špatné odpovědi vedlo, a provést autoevaluaci, která mu pomůže se podobným chybám v budoucnu vyhnout. Poslední úprava: Kratochvílová Dana, doc. PhDr., Ph.D. (19.02.2020)
|
|
||
Alonso Belmonte, María Isabel (2006). Las lecturas en la clase. Madrid: EnClave ELE. http://libroselectronicos.cervantes.es/opac/?id=00011839#recordCard
Cárdenas Bernal, Francisca (2015). Actividades para el macro común europeo: refuerzo para el DELE C1. Madrid: EnClave ELE. http://libroselectronicos.cervantes.es/opac/?id=00022705#recordCard
Cassany, Daniel (2012). En_línea. Leer y escribir en la red. Barcelona: Anagrama. http://libroselectronicos.cervantes.es/opac/?id=00026073#recordCard
Cassany, Daniel (2012). Para ser letrados. Voces y miradas sobre la lectura. Barcelona: Paidós. http://libroselectronicos.cervantes.es/opac/?id=00026042#recordCard
Cassany, Daniel (2012). Taller de textos. Leer, escribir y comentar en el aula. Barcelona: Paidós. http://libroselectronicos.cervantes.es/opac/?id=00026073#recordCard
Parodi, Giovanni (coord.) (2010). Saber leer. Madrid: Aguilar. http://libroselectronicos.cervantes.es/opac/?id=00025084#recordCard
Puertas Moya, Francisco Ernesto (2014). ¡Dale a DELE! C1. Madrid: EnClave ELE. http://libroselectronicos.cervantes.es/opac/?id=00022673#recordCard Poslední úprava: Kratochvílová Dana, doc. PhDr., Ph.D. (06.02.2018)
|
|
||
Pro získání zápočtu na konci semestru musí student do data uvedeného v moodlu vyplnit všech 9 testů a dosáhnout v nich průměrné celkové úspěšnosti alespoň 70 %. Otázky se v každém testu generují náhodně z většího souboru, každý test je tedy jedinečný a studenti nemají možnost od sebe opisovat. Poslední úprava: Kratochvílová Dana, doc. PhDr., Ph.D. (14.02.2019)
|