|
|
|
||
UPOZORNĚNÍ: KURS JE VYUČOVÁN POUZE V ZIMNÍM SEMESTRU
Cílem kurzu je seznámit studenty napříč obory FF UK s kvantitativní metodologií výzkumu ve společenských vědách (metodám kvalitativním se věnuje jiný celofakultní kurz). Má za cíl naučit studenty rozumět metodám kvantitativní analýzy (nikoli je samostatně provádět), rozvíjet u nich obecnou schopnost orientovat se v informacích, které jsou na nich založeny, a rozumět touto optikou běžnému světu. Je koncipován tak, aby uspokojil potřeby především dvou typy studentů. Těch, kteří: 1. potřebují získat obecné základy, které se následně budou rozvíjet v navazujících kursech jejich vlastních oborů. Pro tyto studenty je absolvování kursu přínosné v tom, že získají především ucelený přehled základních konceptů, pojmů a postupů. 2. žádný jiný/další kurs kvantitativních výzkumných metod ve svém oboru mít nebudou a potřebují základní orientaci. Pro tyto studenty je absolvování kursu přínosné v tom, že získají především obecnou schopnost orientovat se v informacích, které jsou na výzkumech založeny, a dokáží touto optikou lépe rozumět výzkumnému procesu i každodennímu světu. Jedná se o kurz úvodní, který nepředpokládá předchozí absolvování jiných metodologických kurzů. Je naopak vhodné na něj navázat úžeji zaměřenými metodologickými kurzy podle potřeb jednotlivých pracovišť. Poslední úprava: Vinopal Jiří, PhDr., Ph.D. (07.10.2024)
|
|
||
Atestace probíhá on-line formou písemného testu v Moodle.
Možnost uznání předmětu
Studenti mohou získat zápočet nejpozději v semestru bezprostředně následujícím po semestru zápisu předmětu. Poslední úprava: Pastyříková Iveta, Mgr. (30.03.2023)
|
|
||
Povinná Disman, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost: příručka pro uživatele. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2011. Materiály distribuované formo e-learningu Doporučená Petrusek, Miloslav. Teorie a metoda v moderní sociologii. Praha: Karolinum, 1993. ISBN 80-7066-799-0. Bryman, Alan. Quantity and quality in social research. London: Routledge, 1988. Bechhofer, Frank. a Paterson, Lindsay. Principles of research design in the social sciences. London: Routledge, 2000. Babbie, E.: The Practice of Social Research, Wadsworth 1992. Corbetta, P. (2003). Social Research: Theory, Methods and Techniques. London ; Thousand Oaks, Calif: SAGE Publications Ltd. Vaus, D. D. (2001). Surveys In Social Research (5 edition). London: Routledge. Angrist, J. D., & Pischke, J.-S. (2014). Mastering ’Metrics: The Path from Cause to Effect. Princeton ; Oxford: Princeton University Press. Lieberson, S. (1987). Making It Count: The Improvement of Social Research and Theory. Berkeley: University of California Press. Poslední úprava: Andrlová Jarmila, Mgr. (22.08.2023)
|
|
||
Za běžných podmínek výuka probíhá prezenční formou v učebnách FF UK.
Realizace kursu v případě Distanční výuky
Poslední úprava: Vinopal Jiří, PhDr., Ph.D. (24.08.2021)
|
|
||
Podrobné informace a kompletní materiály k výuce jsou v Moodle (https://dl3.cuni.cz/course/view.php?id=148) Předmět především rozvíjí kritické metodologické uvažování studentů, seznámí je s konkrétními praktickými postupy a možnostmi analýz, a také s možnostmi a úskalími interpretace a prezentace dat. Blok 1: Metoda a metodologie ve společenských vědách 9. Výzkum jako proces 10. Analýza dat Poslední úprava: Pastyříková Iveta, Mgr. (30.03.2023)
|
|
||
Podrobné informace a kompletní materiály k výuce jsou v Moodle: https://dl3.cuni.cz/course/view.php?id=148 Poslední úprava: Vinopal Jiří, PhDr., Ph.D. (04.01.2021)
|
|
||
Poslední úprava: Vinopal Jiří, PhDr., Ph.D. (31.08.2020)
|