Pokročilé metody kvalitativního výzkumu - ASG500302
|
|
|
||
Předmět seznámí studující s pokročilými metodami kvalitativního výzkumu používanými pro akademický výzkum. Prohloubí jejich znalosti a dovednosti týkající se kvalitativního sběru dat a jejich analýzy. Podrobně si představíme různé analytické přístupy a jejich paradigmatické základy: tématickou analýzu, zakotvenou teorii, biografické přístupy, interpretativní fenomenologickou analýzu, vizuální metody a participativní přístup. Ve výuce budeme pracovat s konkrétním výzkumným projektem, na kterém budou studující samostatně pracovat, a budeme řešit konkrétní problémy, které při této práci vyvstanou. Postupně se zaměříme na následující témata: etika kvalitativního výzkumu - schválení projektu etickou komisí; práce se softwarem pro analýzu kvalitativních dat; kroky analýzy - kódování a vytváření kategorií; vizualizace výsledků analýzy; příprava odborné publikace založené na kvalitativním výzkumu.<br>
Podmínkou pro splnění kurzu je a) aktivní práce v hodině včetně diskuse povinné četby a práce na výzkumném projektu; b) prezentace kvalitativní studie, c) prezentace výsledků analýzy kvalitativních dat. The course introduces students to advanced qualitative research methods used for academic research. It will deepen their knowledge and skills regarding qualitative data collection and analysis. We will discuss in detail different analytical approaches and their paradigmatic foundations: thematic analysis, grounded theory, biographical approaches, interpretive phenomenological analysis, visual methods and participatory approach. In class, we will conduct a research project, on which students will work independently, and we will discuss and solve issues that arise during this work. We will focus on the following topics: ethics of qualitative research - approval of the project by an ethics committee; working with qualitative data analysis software; steps of analysis - coding and creating categories; visualization of analysis results; preparation of an academic publication based on qualitative research. The conditions for completing the course are a) active work in class, including discussion of reading and work on a research project; b) presentation of a qualitative study, c) presentation of the results of qualitative data analysis. Poslední úprava: Dudová Radka, doc. Mgr., Ph.D. (27.09.2024)
|
|
||
Poslední úprava: Dudová Radka, doc. Mgr., Ph.D. (27.09.2024)
|