|
|
|
||
Předmět má za úkol systematicky budovat jazykovou kompetenci studentů v maďarštině. Výuka je primárně vedena na základě učebnice MagyarOK/3, která splňuje standardy společného evropského rámce pro jazyky a kombinuje rozvíjení ústní i písemné percepce a produkce. Výuku podle učebnice doplňují další cvičení sloužící k prohloubení jazykových návyků: interakční ústní hry a konverzace, písemná cvičení, diktáty, testy, úkoly ze cvičebnice i tvoření samostatných textů. V rámci předmětu se předpokládá probrání 5.–8. kapitoly učebnice. Zároveň se předpokládá opakování, ústní i písemné vypracování tematických okruhů a vyplnění různých testů zaměřených na přípravu k souborné jazykové zkoušce. Poslední úprava: Januška Jiří, Ph.D. (07.09.2017)
|
|
||
Učebnice:
SZITA, Szilvia – PELZ, Katalin: MagyarOK. Magyar nyelvkönyv, 3. kötet B1. Pécs, Pécsi Tudományegyetem 2016. SZITA, Szilvia – PELZ, Katalin: MagyarOK. Nyelvtani munkafüzet, 3. kötet B1. Pécs, Pécsi Tudományegyetem 2016. EŐRY, V., SCHREIEROVÁ, A.: Maďarská gramatika. Praha, FF UK 2001.
Slovníkové publikace:
Maďarština. Slovníček. Praha, Lingea s.r.o. 2015. Maďarština. Konverzace. Praha, Lingea s.r.o. 2010. Gramatika současné maďarštiny s praktickými příklady. Praha, Lingea s.r.o. 2012. Maďarsko-český ilustrovaný slovník. Praha, Slovart s.r.o 2013. HRADSKÝ, L.: Maďarsko-český slovník I-II. Praha, Academia 2004. DOBOSSY, L.: Česko-maďarský slovník I-II. Praha, ČSAV 1960. Magyaer értelmező kéziszótár. Budapest, Osiris 2004. Magyar helyesírási szótár. Budapest, Osiris 2006. Poslední úprava: Januška Jiří, Ph.D. (07.09.2017)
|
|
||
1. 5. kapitola 2. Tematický okruh: Turistika 3. Opakování. Test 5 4. 6. kapitola 5. Tematický okruh: Vzdělávací systém 6. Opakování. Test 6 7. 7. kapitola 8. Tematický okruh: Významná historická období maďarských dějin 9. Opakování. Test 7 10. 8. kapitola 11. Tematický okruh: Umění a věda, významné maďarské osobnosti 12. Opakování. Test 8 13. Přehled povinností k jazykové zkoušce Poslední úprava: Januška Jiří, Ph.D. (07.09.2017)
|