|
|
|
||
Anotace: Seminář speciálních témat z výzkumu osvojování jazyka. Střídá se četba a diskuse nad zadanými články a
prezentace vlastních výzkumných aktivit studentů - záměrů, běžících projektů nebo výsledků. Poslední úprava: Dragomirecká Eva, PhDr., Ph.D. (08.10.2024)
|
|
||
Zadává se na začátku každého semestru, příklad:
Ferguson, C. A. (1964). Baby talk in six languages. American anthropologist, 66(6), 103-114. Bloom, L., Miller, P., & Hood, L. (1975). Variation and reduction as aspects of competence in child language. Pick, A. (Ed.), Minnesota symposia on child psychology (volume 9, pp. 3-55). Pinker, S., & Prince, A. (1988). On language and connectionism: Analysis of a parallel distributed processing model of language acquisition. Cognition, 28(1-2), 73-193. Elman, J. L. (1993). Learning and development in neural networks: The importance of starting small. Cognition, 48(1), 71-99. Ramscar, M. (2021). How children learn to communicate discriminatively. Journal of Child Language, 48(5), 984-1022. Pinker, S. (1991). Rules of language. Science, 253(5019), 530-535. Trueswell, J. C., Medina, T. N., Hafri, A., & Gleitman, L. R. (2013). Propose but verify: Fast mapping meets cross-situational word learning. Cognitive psychology, 66(1), 126-156. Gould, J. L., & Marler, P. (1986). Learning by instinct. Scientific American.
Poslední úprava: Dragomirecká Eva, PhDr., Ph.D. (08.10.2024)
|
|
||
Zpravidla je kurz určen pro studenty Mgr. studia, ale v odůvodněných případech lze se svolením vyučujícího otevřít i pro studenty Bc. studia Poslední úprava: Hradcová Radka (12.05.2025)
|