PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Digitální výukové hry ve vzdělávání - APS300425
Anglický název: Game-Based Learning Environments in Education
Zajišťuje: Katedra psychologie (21-KPS)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2024
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / 15 (5)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Mgr. Ondřej Pešout, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Ondřej Pešout, Ph.D.
Neslučitelnost : APS300425E
Je neslučitelnost pro: APS300425E
Anotace -
Rozvoj digitálních vzdělávacích technologií podnítil vědecký zájem o digitální herní výuková prostředí (GBLE) jako efektivní výukový přístup pro zlepšení učení a motivace. Tento kurz se věnuje základům vědeckého výzkumu GBLE, přičemž klade důraz na interaktivní a imerzivní vzdělávací zážitky žáků pro posílení jejich zapojení se do učení a získ znalostí. Prostřednictvím diskuze a analýzy klíčových výzkumných studií budou frekventanti kurzu kriticky zkoumat kognitivní, motivační a pedagogické aspekty GBLE a hodnotit jejich efektivitu v různých vzdělávacích kontextech.

Navzdory rostoucímu množství výzkumu v této oblasti stále přetrvává mnoho nezodpovězených otázek týkající se hodnocení kvality dostupných důkazů, reálného dopadu a možnostech rozšíření GBLE do více vzdělávacích situací. Tento kurz se snaží zaměřit na tyto nedostatečně probádané otázky a zapojit frekventanty do kritického dialogu o vědecky podložených přínosech a omezeních GBLE. Studenti si osvojí analytické dovednosti, které jim umožní posuzovat potenciál GBLE v rozmanitých podobách vzdělávacího prostředí.
Poslední úprava: Pešout Ondřej, Mgr., Ph.D. (20.02.2025)
Cíl předmětu

Course Objectives:

Students will be introduced to the budding topic of scientific research on Game-based learning environments (GBLE). The course will be centered on discussion on the evidence behind the development, implementation, and optimisation of GBLE for educational purposes. The discussion will be based on the research papers assigned on selected topics in GBLE. At the end of the course students should attain a critical stance on the utility and implementation of GBLE in particular educational setting, and be able to assess its implementation value in real world settings.

Gained Knowledge:

Students will develop a foundational understanding of Game-Based Learning Environments (GBLE) and their key components. They will be able to clearly explain these concepts to both academic and non-academic audiences. Additionally, students will learn to critically analyze empirical findings on GBLE, engaging in discussions on the latest research developments. They will also acquire the ability to apply scientific evaluation criteria to assess the validity and reliability of research in the field of GBLE.

Gained Skills:

Students will learn to apply their knowledge and analytical skills to their own academic work while fostering creative problem-solving in educational contexts. They will be able to support their arguments with scientific evidence and critically assess emerging theories and approaches related to GBLE. Moreover, students will develop the ability to continuously evaluate and align new research findings with current scientific standards and best practices.

Poslední úprava: Pešout Ondřej, Mgr., Ph.D. (20.02.2025)
Podmínky zakončení předmětu

Zápočet bude udělen na základě kolokvia

Poslední úprava: Nikolai Tomáš, doc. Mgr. et Mgr., Ph.D. (01.02.2022)
Literatura -

Základní literatura 

Mayer, R. E. (2019). Computer games in education. Annual Review of Psychology70(1), 531-549.

Plass, J. L., Mayer, R. E., & Homer, B. D. (2020). Handbook of game-based learning. The MIT Press.

Další tituly budou doplňovány během kurzu.

Poslední úprava: Pešout Ondřej, Mgr., Ph.D. (20.02.2025)
Metody výuky

Lecture/Seminar

Enroll in moodle space: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=17635

Poslední úprava: Pešout Ondřej, Mgr., Ph.D. (20.02.2025)
Sylabus

The following topics will be discussed in the course:

  • The appropriate use of GBLE as an effective instructional method
  • The broader educational impact and challenges of implementing GBLE
  • Evaluating empirical evidence on the effectiveness of GBLE
  • Designing, optimizing, and implementing GBLE in diverse learning environments
  • Scientific methods for assessing the pedagogical value and utility of GBLE
  • Aligning GBLE features with educational goals and learner needs

Poslední úprava: Pešout Ondřej, Mgr., Ph.D. (20.02.2025)
Vstupní požadavky

Určeno pro studenty až od 3.ročníku Bc.

The course is intended for students in their Junior year and higher.

Poslední úprava: Pešout Ondřej, Mgr., Ph.D. (19.02.2024)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK