PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Academic English for Adult Education and Personnel Management - AAN120128
Anglický název: Academic English for Adult Education and Personnel Management
Zajišťuje: Katedra andragogiky a personálního řízení (21-KANPR)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2024
Semestr: letní
Body: 4
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Z [HT]
Počet míst: neomezen / neomezen (18)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: PhDr. Olga Běhounková, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Olga Běhounková, Ph.D.
Prerekvizity : AAN120103, AAN120111
Anotace - angličtina
AAN120128 / ACADEMIC ENGLISH FOR ADULT EDUCATION AND PERSONNEL MANAGEMENT
1AND / Bakalářské studium (Bachelor Programme)
2024/2025
PhDr. Olga Běhounková, Ph.D.
LS 1/1; povinně volitelný předmět (Compulsory Elective Course)
Z / 4 kredity (Credit / 4 credits)

The goal of the course is to deepen and expand language competences in the field of adult education and personnel management. The subject is focused on terminology and selected important thematic areas of the field. Attention is paid to Academic English, which has a cultivated language style with an emphasis on accuracy, objectivity and emotionally uncoloured commentary. Relevant sectoral knowledge and level of English B1 or B2 are a prerequisite for the course. The subject is interactive based on class work and completion of set tasks.
Poslední úprava: Gáspárová Kateřina (06.02.2025)
Podmínky zakončení předmětu - angličtina

Final examination / Credit: 

Active participation in the course and a presentation on the chosen topic corresponding to the course content is a requirement for the award of credit.  The topic and date of the presentation will be coordinated with the teacher. 

Poslední úprava: Gáspárová Kateřina (06.02.2025)
Literatura

Required Reading: 

ADAMS, Lucy. HR disrupted: it's time for something different. Great Britain: Practical Inspiration Publishing, 2017. ISBN 978-1-910056-50-9. 


HAAF, Jamice a kol. Academic English – Akademická angličtina. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3577-1. 


JARVIS, Peter. The Routledge International Handbook of Lifelong Learning. London: Routledge Falmer, 2009. ISBN 978-0-415-41904-8. 


OECD. Trends Shaping Education 2025. OECD Publishing, 2025. Dostupné z: https://www.oecd.org/en/publications/trends-shaping-education-2025_ee6587fd-en.html. 



Recommended reading: 

ARMSTRONG, Michael. Armstrong's Handbook of Human Resource Management Practice. London: Kogan Page, 2012. ISBN 978-0-7494-6550-6. 


Cedefop. Terminology of European education and training policy: a selection of 430 terms: third edition. Luxembourg: Publications Office, 2024. Dostupné z: https://data.europa.eu/doi/10.2801/991753.


FEDERIGHI, Paolo, Willem BAX, and Lucien BOSSELAERS. Glossary on Adult Education. Hamburg: European Association for the Education of Adults (EAEA) and UNESCO Institute for Education (UIE), 1999. ISBN 978-92-820-1103-4. Dostupné z: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000128815. 


GODWIN, Joy and Lyn STRUTT. Business Vocabulary in Use: Advanced. Cambridge: Cambridge University Press, 2005. ISBN 978-05-2161-150-3. 


INFED. Informal learning: theory, practice and experience. Infed.org community, pedagogy and informal education Dostupné z: https://infed.org/mobi/informal-learning-theory-practice-and-experience/. 


LIFELONG LEARNING. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Institut celoživotního vzdělávání, 2011. ISSN 1804-526x. MASCULL, Bill. Business Vocabulary in Use: Intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2002. ISBN 978-05-2177-529-8. 


European Association for the Education of Adults (EAEA). The new Manifesto for Adult Learning in the 21st Century: The Power and Joy of Learning. Dostupné z: https://eaea.org/our-work/influencing-policy/manifesto-for-adult-learning-in-the-21st-century/.

PLEDGER, Pat. English for Human Resources. Plzeň: Nakladatelství Fraus, 2007. ISBN 978-80-7238-608-6.

Poslední úprava: Gáspárová Kateřina (06.02.2025)
Sylabus - angličtina

Course Contents:

1. Academic English 

2. Basic concepts of adult education 

3. Barriers to adult education

4. Basic concepts of personnel management 

5. Strategic human resources management 

6. Lifelong learning 

7. Learning society, learning organisation, knowledge management 

8. Civic and interest education 

9. Age management 

10. Employee development, talent management 

11. Happiness management (PERMA model)

12. Organizational communication 

13. Personnel interviews 

Poslední úprava: Gáspárová Kateřina (06.02.2025)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK