Tento dvousemestrální seminář je navržen jako základní kurz praktického jazyka povinný pro všechny studenty prvního ročníku bakalářského studia anglistiky a amerikanistiky. Hlavním cílem je připravit studenty na univerzitní studium tohoto oboru v angličtině, a to obzvláště následujícími činnostmi:
– rozvoj a aktivizace produktivních řečových dovedností mluvení a psaní pro uplatnění v akademickém prostředí;
– konsolidace a rozvoj pokročilých jazykových struktur (gramatika, syntax);
– rozvoj slovní zásoby obzvláště (leč nejen) coby příprava na studium odborných předmětů (např. lingvistika) a pro akademické psaní;
– zvyšování povědomí o užití slovní zásoby, obzvláště např. kolokací, synonym, frazémů, idiomů;
– zlepšování výslovnosti včetně pokročilých charakteristik;
– pozornost k jazykovému stylu především s ohledem na akademickou angličtinu.
Poslední úprava: Gráf Tomáš, PhDr., Ph.D. (28.01.2020)
English Language Seminar (I, II)
This two-term seminar is designed as a practical language foundation course compulsory for all first-year students on the Anglistika-Amerikanistika bachelor's programme. Its primary aim is to better equip the student for academic studies in the field by:
– further activating and developing productive skills in both speaking and writing for application in the academic environment
– consolidating and extending advanced language-structural (grammatical, syntactical) skills
– expanding lexis particularly – although not only – in preparation for study in the specialist field (linguistic terminology etc) and for academic writing in general
– increasing lexical awareness and scope particularly with regard to collocation, synonymity, phraseology and idiomaticity
– working on finer details of pronunciation as and when necessary
– paying attention to English-language style and appropriacy in the academic environment.
Poslední úprava: Gráf Tomáš, PhDr., Ph.D. (28.01.2020)
Podmínky zakončení předmětu -
Kritéria k získání zápočtu v LS 2024/25
Pravidelná docházka (max. 2 neomluvené absence), aktivní účast v seminářích.
Včasné odevzdání všech písemných úkolů.
Plnění třech průběžných testů slovní zásoby, min. 70 %
Závěrečný online test na zadanou slovní zásobu (min. 70 %, max. 1 opravný pokus; splnění testu je nutné před závěrečnou zkouškou).
Účast na výzkumu dle specifikace učitele
Kritéria k složení závěrečné zkoušky v LS 2024/25
Pro úspěšné zakončení předmětu je nutné absolvovat závěrečnou zkoušku z témat probraných během semestru (min. 70 %)
Pro zkoušku budou vypsány 2 termíny v červnu a 1 opravný v září.
Jako u každé zkoušky jsou zde možné dva opravné termíny.
Poznámka: Dvouoboroví ("sdružení") studenti závěrečnou písemnou zkoušku neskládají - v souladu s tím se liší i kreditové ohodnocení.
Všechny požadavky pro zápočet je nutné splnit do konce zkouškového období akademického roku, ve kterém si studenti předmět zapsali.
Poslední úprava: Lewis Suzanne, M.A. (06.02.2025)
Credit criteria for summer term 2024/25
Regular attendance (a maximum of 2 unexcused absences), active participation in classes
Timely submission of all written tasks
Completing three vocabulary tests in Moodle (70% pass)
End-of-term online vocabulary test (prerequisite to final written exam 70% pass; max 1 resit)
participating in research as per the teacher's instructions
Criteria for the final written exam concluding the summer term 2024/25
Pass in end-of-year written examination reflecting semester content (70% pass)
Two exam dates will be announced in June and one in September (resit).
A maximum of two resits are allowed.
* Note: Double-honours students are not required to take the end-of-year (Summer Term) written examination; in keeping with this, please note that their credits for English Language Seminar II differ in number from those awarded to single-honours students.
All requirements need to be met by the end of the academic year in which you have enrolled for the subject.
Poslední úprava: Lewis Suzanne, M.A. (06.02.2025)
Literatura -
Hall, D., M. Foley (2004) Longman Advanced Learners' Grammar. A self-study reference & practice book with answers. Harlow: Longman Hewings, M. (2009) Grammar for CAE & Proficiency. Cambridge: CUP. Mann, M., Taylore-Knowles, S. (2008) Destination C1&C2. Grammar & Vocabulary. Oxford: Macmillan Publishers Ltd. McCarthy, M., O'Dell, F. (2005) English Collocations in Use. Cambridge: CUP. McCarthy, M., O'Dell, F. (2002) English Vocabulary in Use. Advanced. Cambridge: CUP. Oxford Advanced Learner´s Dictionary. (2005) 7th edition. Oxford: OUP. Skipper, M. (2002) Advanced grammar & vocabulary. Newbury: Express Publishing.
Poslední úprava: GRAFT (27.09.2016)
Hall, D., M. Foley (2004) Longman Advanced Learners' Grammar. A self-study reference & practice book with answers. Harlow: Longman Hewings, M. (2009) Grammar for CAE & Proficiency. Cambridge: CUP. Mann, M., Taylore-Knowles, S. (2008) Destination C1&C2. Grammar & Vocabulary. Oxford: Macmillan Publishers Ltd. McCarthy, M., O'Dell, F. (2005) English Collocations in Use. Cambridge: CUP. McCarthy, M., O'Dell, F. (2002) English Vocabulary in Use. Advanced. Cambridge: CUP. Oxford Advanced Learner´s Dictionary. (2005) 7th edition. Oxford: OUP. Skipper, M. (2002) Advanced grammar & vocabulary. Newbury: Express Publishing.
Poslední úprava: Mudrová Andrea, Bc. et Bc. (24.10.2019)
Požadavky ke zkoušce -
viz výše
Poslední úprava: Šebestová Denisa, Mgr., Ph.D. (12.02.2021)
see above
Poslední úprava: Šebestová Denisa, Mgr., Ph.D. (12.02.2021)
Sylabus -
a. Rozvoj slovní zásoby:
* povinná slovní zásoba (zveřejněna v Moodle)
b. Akademické dovednosti
* citování, práce se zdroji
* čtení a analýza abstraktů
* psaní: např. syntéza, parafráze, shrnutí textu, koheze
Poslední úprava: Lewis Suzanne, M.A. (06.02.2025)
a. Lexical development:
* compulsory vocabulary (posted in Moodle)
b. Academic skills
* referencing
* reading and analysing abstracts
* writing: e.g. synthesis, cohesion paraphrasing, summarising