|
|
|
||
This course help students learn of current pedagogical conceptions which are reflected in the work of schools and other educational institutions. The focus is on defining principles of creation and implementation of basic pedagogical documents concerned with leisure-time education on different levels. During the course criteria for the evaluation of their effectiveness will be discussed.
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (08.11.2010)
|
|
||
The aim of the course is to acquaint students with selected issues of current schools. Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (31.10.2010)
|
|
||
Literature: KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení - kooperativní škola. Praha : Portál, 1998. KAŠOVÁ, J.aj. Škola trochu jinak. Kroměříž : Iuventa, 1995. Práva dítěte v dokumentech. Praha, MV 1998 PRŮCHA, J. Vzdělávání a školství ve světě. Praha : Portál, 1999. PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha : Portál, 1997. RÝDL, K. Alternativní pedagogické hnutí v současné společnosti. Brno : Zeman, 1994. RÝDL, K. Inovace školských systémů. Praha : ISV, 2003. SILBERMAN, M. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. Praha : Portál, 1997. ZIEGENSPECK, J. K problému známkování ve škole. Pardubice: EFFE, 2002. Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (05.10.2010)
|
|
||
Course requirements
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (08.11.2010)
|
|
||
Content of the course:
activities, which would follow the current school topics or on contrary could provide the introduction into these;
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (31.10.2010)
|