|
|
|
||
Course develops ability of reflection and evaluation of the perception and art creation. It develops students´ability of communication through images with the aim of future use in elementary art education. The student, as a reflective practitioner, is led to reflect on his own proposed art projects. The subject introduce qualitative research methods used by contemporary art education (case study, grounded theory, action research, art-led research, practice-based research, artography).
Last update: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (24.11.2019)
|
|
||
Studenti a studentky studují roli hodnocení a reflexe tvůrčího předmětu, a to s ohledem na obsah předmětu, kreativitu žáků, kritické myšlení, metakognici, kulturní kompetenci aj. Aktualizují svůj náhled na kontroverzní a aktuální problematiku. Sledují videa a dostupné zdroje. Sdílejí zkušenosti z vlastní školní docházky a škol(institucí), v nichž působí. Seznamují se s aktuálními přístupy reflexe. Rozvíjejí schopnost metakognitivně přistupovat k učení a tvorbě. Last update: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (09.09.2024)
|
|
||
Přímá výuka: 8 h Nepřímá výuka celkem: 42h Samostudium: 22h Reflexe výuky: 8h Příprava reflektivního portfolia: 10h Last update: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (23.10.2023)
|
|
||
graded credit Last update: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (24.11.2019)
|
|
||
DYLAN, W., LEAHYOVÁ, S. Zavádění formativního hodnocení. Čtení pomáhá a EDUkační LABoratoř, z.s. 2016 FULKOVÁ, M. Diskurs umění a vzdělávání. Praha: Nakladatelství H&H, 2008. ISBN 978-80-7319-076-7 KORTHAGEN, F., KESSELS, J., KOSTER, B., LAGERWERF, WUBBELS, T. Didaktika realistického vzdělávání učitelů. Brno: Paido 2011 SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál 1999. ISBN 80-7178-262-9 TOMKOVÁ, A. Práce s žákovským portfoliem v primární škole. In Školní vzdělávací program krok za krokem. Praha: Verlag Dashofer 2005
HAZUKOVÁ, H. Problémy utváření funkčního slovníku učitele ve výtvarné výchově (2005).. In J. Slavík (Ed.), Multidisciplinární komunikace: Problém a princip všeobecného vzdělávání (pp. 304–326). Praha: UK JANÍK, T. Akční výzkum jako cesta ke zkvalitňování pedagogické praxe. In: Maňák, J.; ŠVEC, V. Cesty pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2004 ŠVAŘÍČEK, R. ŠEĎOVÁ, K. a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál Last update: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (24.11.2019)
|
|
||
1. Specifika hodnocení ve Vv. Typy a formy hodnocení ve Vv. Hodnocení-reflexe ve Vv. 2. Reflektivní praktik D. Schona. 3.-5. Kritéria hodnocení, jejich formulace ve výtvarném úkolu. 6. Formativní hodnocení ve Vv, reflektivní přístup, rozvoj myšlení žáků. 7. Reflektivní dialog jako metoda Vv. 8. Kvalita dětských výtvarných prací. 9. Druhy formy reflexe. 10. Výtvarné portfolio jako specifický druh výtvarné reflexe a jeho možnosti. 11. Výzkum ve Vv a jeho metodika. Participační, akční výzkum a metoda a/r/tography. 12. Reflexe kurzu, kontextualizace poznatků. Semináře probíhají průběžně formou didaktické analýzy videonahrávek hodin Vv. Last update: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (24.11.2019)
|
|
||
Studenti uvažují o otázce hodnocení a reflexe v širším kontextu kulturní kompetence, kreativity, metakognice, tvorby. Poznávají aktuální formy reflexe. Navrhují a realizují aktivity reflektující receptivní i tvůrčí činnosti. O svých návrzích i reflexi uvažují v nadhledu (metakognitivně). Doplňují reflektivní portfolio o další součásti. Čtou odbornou literaturu. Last update: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (09.09.2024)
|