|
|
|
||
The course of geometry is focussed on students` development of cognitive abilities. On the basis of experimental activities students themselves discover geometrical relationships, precise and develop their geometrical concepts. Some of polygons are got to know and deeply studied in the environment of square grid. In addition there are studied the concepts of relations as to be "parallel", "perpendicular", "equal" (on line segments, angles, shapes), some transformations and measuring gemometrical shapes. New knowledge is studied in different environments.
Last update: Jančařík Antonín, doc. RNDr., Ph.D. (10.05.2007)
|
|
||
Hejný, M., Jirotková, D. (1999). Čtverečkovaný papír jako most mezi geometrií a aritmetikou. Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta. Last update: Jančařík Antonín, doc. RNDr., Ph.D. (10.05.2007)
|
|
||
Požadavky k získání zápočtu:
aktivní účast na seminářích, zisk alespoň 35 bodů celkem ze 2 písemných testů (max. 70 bodů), vypracování a včasné odevzdání dvou povinných domácích úkolů (max. bodový zisk 15 bodů), zisk alespoň 50 bodů Zdroje bodů:písemné práce - 75 b domácí úkoly - 10 b extra úkoly - neomezeně Forma a obsah extra úkolů budou vymezeny na prvním semináři. V případě, že student získá méně než 40 bodů celkem z písemných prací a bude mít splněny ostatní povinnosti k získání zápočtu, bude mu umožněno každou jednu písemnou práci jednou opravit. V tom případě se však ruší již získané body z předchozího pokusu. Náhradní termíny písemných prací se zásadně neudělují. Termíny písemných prací jsou: 1. písemná práce 14.4.2004, 2. písemná práce 19.5.2005. Zkouška: Každý student bude v průběhu semestru získávat body. Jestliže dosáhne minima potřebného k udělení zápočtu, má právo jít ke zkoušce. V případě, že dosáhne
Tuto klasifikaci student může přijmout a nemusí jít k ústní zkoušce, nebo nemusí přijmout a musí jít k ústní zkoušce. U zkoušky si však již nelze známku, pokud již byla nabídnuta, zhoršit. Obsah kurzu:Studenti jsou vedeni k co nejsamostatnějšímu postupu, k samostatnému objevování myšlenek a nikoliv k jejich přejímání. Cílem kurzu je , aby posluchač rozuměl geometrickým pojmům a relacím, aby uměl formulovat objevené myšlenky, prověřovat je a argumentovat, aby si osvojil metody objevování geometrických vztahů, aby poznal některé možnosti vizualizace aritmetických pojmů. V prostředí čtverečkovaného papíru budou poznávány geometrické rovinné útvary, budou popisovány pomocí jejich průvodních jevů, budou zkoumány i jejich metrické vlastnosti jako délky úseček, obsahy rovinných útvarů, velikosti úhlů. Vyjadřování vzájemné polohy bodů pomocí #cestování" na čtverečkovaném papíru položí základy vektorové algebry a umožní též formulovat úlohy kombinatorického charakteru. Bude podrobně probrána metoda postupného uvolňování konstanty jako jedna z nejpoužitelnějších metod při objevování nejen geometrických vztahů. Využije se i k odhalení Pickovy formule i Pythagorovy věty. Celý semestr bude provázet v různých modifikacích i didaktická matematická hra SOVA, která povede i k poznávání 3-D útvarů. Last update: Jančařík Antonín, doc. RNDr., Ph.D. (10.05.2007)
|