The importance of physical activities for handicapped people. History of sports and TV handicapped. Competitions and sports rules. Small games. School curriculum and their adaptation. Technical and personnel security, safety. Motion mode and fitness of disabled.
Last update: Svobodová Irena, PaedDr. (26.09.2017)
Význam pohybových aktivit pro handicapované. Historie sportu a TV handicapovaných. Soutěže a sportovní pravidla. Drobné hry. Školní osnovy a jejich úprava. Technické a personální zabezpečení, bezpečnost. Pohybový režim a zdatnost handicapovaných.
Last update: Svobodová Irena, PaedDr. (26.09.2017)
Aim of the course -
Training of physical activities in model conditions (gymnasium, playground, swimming pool) with handicapped athletes.
Last update: Svobodová Irena, PaedDr. (26.09.2017)
Nácvik pohybových aktivit v modelových podmínkách (tělocvična, hřiště, bazén) s handicapovanými sportovci.
Last update: Svobodová Irena, PaedDr. (26.09.2017)
Course completion requirements -
80% participation in teaching
Methodological outputs of students (the role of teacher, trainer, trainer, tracer, etc.).
Participation in a selected training unit for handicapped athletes.
Last update: Svobodová Irena, PaedDr. (26.09.2017)
80% účast na výuce Metodické výstupy studentů (role učitele, cvičitele, trenéra, traséra apod.). Účast na vybrané tréninkové jednotce pro handicapované sportovce.
Last update: Svobodová Irena, PaedDr. (26.09.2017)
Literature -
Kábele,J. Sport vozíčkářů. Praha: Olympia, 1992.
Srdečný, V. Hry pro tělesně postižené. Praha: ÚV STV, 1980.
Vachulová, J., Vachule,R, R. Hry pro těžce zrakově postižené děti. Novinář, 1997.
Kudláček, M., Ješina, O./2008/. Integrace žáků s tělesným postižením do školní tělesné výchovy. Olomouc
Renotiérová,M., Ludíková,L. /2004/. Speciální pedagogika. Olomouc: UP
Kudláček, M., Ješina, O., Machová, I. /2007/. Aplikované pohybové aktivity pro osoby s tělesným postižením. Olomouc UP
Last update: Svobodová Irena, PaedDr. (26.09.2017)
Kábele,J. Sport vozíčkářů. Praha: Olympia, 1992.
Srdečný, V. Hry pro tělesně postižené. Praha: ÚV STV, 1980.
Vachulová, J., Vachule,R, R. Hry pro těžce zrakově postižené děti. Novinář, 1997.
Kudláček, M., Ješina, O./2008/. Integrace žáků s tělesným postižením do školní tělesné výchovy. Olomouc
Renotiérová,M., Ludíková,L. /2004/. Speciální pedagogika. Olomouc: UP
Kudláček, M., Ješina, O., Machová, I. /2007/. Aplikované pohybové aktivity pro osoby s tělesným postižením. Olomouc UP
Last update: Svobodová Irena, PaedDr. (26.09.2017)
Syllabus -
The importance of physical activities for handicapped people. History of sports and TV handicapped. Competitions and sports rules. Small games. School curriculum and their adaptation. Technical and personnel security, safety. Motion mode and fitness of disabled. Training of physical activities in model conditions (gym, playground, swimming pool). Methodological outputs of students (the role of teacher, trainer, trainer, tracer, etc.). Participation in a selected training unit for handicapped athletes.
Last update: Svobodová Irena, PaedDr. (26.09.2017)
Význam pohybových aktivit pro handicapované. Historie sportu a TV handicapovaných. Soutěže a sportovní pravidla. Drobné hry. Školní osnovy a jejich úprava. Technické a personální zabezpečení, bezpečnost. Pohybový režim a zdatnost handicapovaných.
Nácvik pohybových aktivit v modelových podmínkách (tělocvična, hřiště, bazén).