The importance of physical activities for the handicapped. Competitions, sports rules, small games. Movement regime and fitness, movement training. activities, methodical outputs of students.
Last update: Pádivý Martin, Mgr. (29.10.2019)
Význam pohybových aktivit pro hendikepované. Soutěže, sportovní pravidla, drobné hry. Pohybový režim a zdatnost, nácvik pohyb. aktivit, metodické výstupy studentů.
Last update: HAJKOVAJ (31.05.2006)
Course completion requirements -
Aktvive participation
Last update: Pádivý Martin, Mgr. (29.10.2019)
Aktivní účast ve výuce
Last update: Pádivý Martin, Mgr. (29.10.2019)
Literature -
Kábele,J. Sport vozíčkářů. Praha: Olympia, 1992. Srdečný,V. Hry pro tělesně postižené. Praha: ÚV STV, 1980. Vachulová,J., Vachule,R. Hry pro těžce zrakově postižené děti. Novinář, 1997.
Last update: Pádivý Martin, Mgr. (29.10.2019)
Kábele,J. Sport vozíčkářů. Praha: Olympia, 1992.
Srdečný,V. Hry pro tělesně postižené. Praha: ÚV STV, 1980.
Vachulová,J., Vachule,R. Hry pro těžce zrakově postižené děti. Novinář, 1997.
Last update: HAJKOVAJ (31.05.2006)
Syllabus -
The importance of physical activities for the handicapped.History of sports and PE handicapped.Competitions and sports rules.Small games.School curriculum and their modification.Technical and personnel support, security.Movement regime and fitness of handicapped.Training of physical activities in model conditions (gym, playground, swimming pool).Methodical outputs of students (role of teacher, trainer etc.)
Last update: Pádivý Martin, Mgr. (29.10.2019)
Význam pohybových aktivit pro hendikepované. Historie sportu a TV hendikepovaných. Soutěže a sportovní pravidla. Drobné hry. Školní osnovy a jejich úprava. Technické a personální zabezpečení, bezpečnost. Pohybový režim a zdatnost hendikepovaných. Nácvik pohybových aktivit v modelových podmínkách (tělocvična, hřiště, bazén). Metodické výstupy studentů (role učitele, cvičitele, trenéra, traséra apod.)