Integrating pupils with special educational needs into school physical education lessons is a complex process that cannot be achieved without a thorough knowledge of the subject. The course BASICS OF APPLIED MOTION ACTIVITIES is focused on introduction and introduction to basic concepts of APA.
Last update: Pádivý Martin, Mgr. (29.10.2019)
Integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do hodin školní tělesné výchovy je složitý proces, který se neobejde bez důkladné znalosti dané problematiky. Předmět ZÁKLADY APLIKOVANÝCH POHYBOVÝCH AKTIVIT je zaměřen na uvedení do problematiky a seznámení se základními pojmy z oblasti APA.
Last update: Pádivý Martin, Mgr. (29.10.2019)
Course completion requirements -
Active participation
Last update: Pádivý Martin, Mgr. (29.10.2019)
Aktivní přístup k výuce
Last update: Pádivý Martin, Mgr. (29.10.2019)
Literature -
Cacek, J., Korvas, P., (2009) Integrovaná výuka a tělesná výchova na základní škole. MU Brno.
Čadová, E. (2010). Současné trendy v integraci dítěte s tělesným postižením do tělesné výchovy. In A. Vyskočilová (Ed.), Integrace – jiná cesta III: sborník příspěvků ze semi-náře (pp. 27–33). Olomouc: Univerzita Palackého
Kudláček, M., Ješina, O., Machová, I. /2007/. Aplikované pohybové aktivity pro osoby s tělesným postižením. Olomouc UP
Kudláček, M., & Ješina, O. (2008). Integrace žáků s tělesným postižením do školní tělesné výchovy. Olomouc: Univerzita Palackého.
Kudláček, M., Ješina, O., Bláha, L., & Janečka, Z. (2010). Kompetence učitelů tělesné výchovy ve vztahu k integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve školní tělesné výchově. Tělesná kultura, 33(1),41–56.
Renotiérová,M., Ludíková,L. /2004/. Speciální pedagogika. Olomouc: UP
Spurná, M., Rybová, L. & Kudláček, M. (2010). Participace žáků s tělesným postižením v integrované školní tělesné výchově. Aplikované pohybové aktivity v teorii a praxi,1, 33–38.
Válková, H. (2011). Aplikované pohybové aktivity v univerzitním studiu. Aplikované pohy-bové aktivity v teorii a praxi, 2, 29–41.
Cacek, J., Korvas, P., (2009) Integrovaná výuka a tělesná výchova na základní škole. MU Brno.
Čadová, E. (2010). Současné trendy v integraci dítěte s tělesným postižením do tělesné výchovy. In A. Vyskočilová (Ed.), Integrace – jiná cesta III: sborník příspěvků ze semi-náře (pp. 27–33). Olomouc: Univerzita Palackého
Kudláček, M., Ješina, O., Machová, I. /2007/. Aplikované pohybové aktivity pro osoby s tělesným postižením. Olomouc UP
Kudláček, M., & Ješina, O. (2008). Integrace žáků s tělesným postižením do školní tělesné výchovy. Olomouc: Univerzita Palackého.
Kudláček, M., Ješina, O., Bláha, L., & Janečka, Z. (2010). Kompetence učitelů tělesné výchovy ve vztahu k integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve školní tělesné výchově. Tělesná kultura, 33(1),41–56.
Renotiérová,M., Ludíková,L. /2004/. Speciální pedagogika. Olomouc: UP
Spurná, M., Rybová, L. & Kudláček, M. (2010). Participace žáků s tělesným postižením v integrované školní tělesné výchově. Aplikované pohybové aktivity v teorii a praxi,1, 33–38.
Válková, H. (2011). Aplikované pohybové aktivity v univerzitním studiu. Aplikované pohy-bové aktivity v teorii a praxi, 2, 29–41.
The position of disabled people in the social system and the reflection of this position in the pursuit of physical activities. Implementation of physical activities of persons with disabilities in the context of historical and social development - a charter of sport for all disabled persons. Types of disabilities, handicap in life and especially in physical activities. Medical specification of disability, dangers during physical activities. Institutional provision of physical activities of persons with disabilities. Sport environment for psychosocial personality development. TV and sport of wheelchair users, hearing impaired people, spastics, amputaries and people with limited mobility. Visual impairment and possibilities of physical activities (athletics, navigation, goalball, torball, kombiball, ball), specifics of motor learning in visually impaired. Mental disability - sport and physical activities, organizations and competitions. Integrated physical education, problems of specialized PE.
Last update: Pádivý Martin, Mgr. (29.10.2019)
Postavení zdravotně postižených osob ve společenském systému a odraz tohoto postavení v provozování pohybových aktivit.
Realizace pohybových aktivit osob s postižením v kontextu historického a společenského vývoje – charta sportu pro všechny zdravotně postižené osoby.
Typy zdravotních postižení, handicap v životě a zejména v pohybových činnostech.
Lékařská specifikace postižení, nebezpečí při pohybových aktivitách.
Institucionální zabezpečení pohybových aktivit osob se zdravotním postižením.
Prostředí sportu pro psychosociální vývoj osobnosti.
TV a sport vozíčkářů, sluchově postižených, spastiků, amputářů a osob s omezenou hybností.
Zrakové postižení a možnosti provozovat pohybové aktivity (atletika, navigace, goalball, torball, kombiball, koulená), specifika motorického učení u zrakově postižených.
Mentální postižení – sport a pohybové aktivity, organizace a soutěže.