|
|
|
||
Teaching methods and organizational forms are an effective tool for teachers to teach their lessons; in addition, if they use methods and forms that entertain and stimulate pupils to work, pupils work in the classroom not only efficiently but also with taste. In this course, students will learn to think about methods and forms, design them appropriately and apply them in their future biology lessons; all in accordance with current trends and requirements of curricular documents.
At the same time, the participants will try the methods and forms themselves - both from the pupil's and teacher's position. Last update: Rajsiglová Ina, RNDr., Ph.D. (12.02.2023)
|
|
||
Moderní metody vhodné do výuky nejen biologie. Last update: Rajsiglová Ina, RNDr., Ph.D. (22.04.2012)
|
|
||
Altmann, A.: Přírodniny ve vyučování biologii a geologii. SPN: Praha, 1975. Čapek, R. Moderní didaktika. Grada: Praha, 2015. Strategie 2030+ Educational Framewors Grammar school/Basic school Last update: Rajsiglová Ina, RNDr., Ph.D. (12.02.2023)
|
|
||
1. 1 absence - allowed; if the course runs in turn, then as specified at the beginning of the course
2. to propose and demonstrate (in the framework of micro-education) 1 topic on the selected topic for teaching biology at secondary school (and its modification for natural science at primary school) - in the prescribed form you will receive 3. propose 1 topic on the selected topic for teaching biology at secondary school (and its modification for natural science at primary school) - in the prescribed form you will receive 3. cooperation and group work within the presented activities, feed back and evaluation of the presented activities Last update: Rajsiglová Ina, RNDr., Ph.D. (12.02.2023)
|
|
||
1. Seznámení s teroriemi učení, aktuálními trendy ve výuce (nejen) přírodovědných předěmtů dle koncepce kurikulárních dokumentů. 2. Přehled výukových metod a organizačních forem s ohledem na jejich aktivizační potenciál pro žákovo učení. 3. Konkrétní praktické ukázky výukovyých metod a forem, při nichž jsou aktivní sami účastnícu kurzu. 4. Konkrétní praktické ukázky výukovyých metod a forem připravené účastníky kurzu. 5. Reflexe a evaluace výukových metod a organizačních forem. 6. Reflexe a evaluace kurzu. Last update: Rajsiglová Ina, RNDr., Ph.D. (12.02.2023)
|
|
||
Předmět nebude vyučován, bude-li přihlášených pět a méně studentů. Last update: Rajsiglová Ina, RNDr., Ph.D. (12.02.2023)
|