|
|
|
||
The school projects represent contemporary progressive elements in the field of organizational and education forms which start to be realized gradually in a more frequent way even at the Czech schools. In the meantime they exist as the complementary element of present traditional and organizational forms in the frame of primary, secondary as well as tertiary school system embracing also the preparation of future science subjects teachers. These school projects not only integrate the present mobilization of methods and forms of education as e.g. practical exercise, excursion, seminar but also they interlink them in a very effective way. Last update: VECIZ (03.05.2002)
|
|
||
Kasíková, H. : Kooperativní učení a kooperativní škola. Portál: Praha 1997.
Kašová, J. a kol. : Škola trochu jinak: Projektové vyučování v teorii i praxi. Kroměříž: Iuventa 1995.
Pumpr,V., Beneš, P., Herink, J. : K projektovému vyučování v chemii a zeměpisu na ZŠ I. Texty pro pedagogický experiment. Praha: Výzkumný ústav pedagogický 2001.
Pumpr,V., Beneš, P., Herink, J. : K projektovému vyučování v chemii a zeměpisu na ZŠ II. Texty pro pedagogický experiment. Praha: Výzkumný ústav pedagogický 2002.
Švecová, M.. 2001. Teorie a praxe školních projektů ve výuce přírodopisu,biologie a ekologie. Praha: Karolinum 2001.
Valenta, J. a kol. : Pohledy. Projektová metody ve škole a za školou. Artama- STD: Praha 1993. Last update: Valentová Michaela, Mgr. (02.11.2011)
|
|
||
Last update: Valentová Michaela, Mgr. (02.11.2011)
|
|
||
1. Projektová výuka - otevřené vyučování, charakteristika formy výuky, přednosti a úskalí, úloha učitele a žáka
2. Projektové vyučování u nás a v zahraničí - zkušenosti s realizací této formy výuky ve školní praxi, příklady školních projektů z Rakouska, Německa, Maďarska, mezinárodní soutěže s využitím školních projektů
3. Pedagogické aspekty projektového vyučování - kooperace, vytváření týmů, specifika komunikace v týmu
4. Školní projekty - historie, současnost a perspektivy jejich zařazování do výuky, teoretická a praktická východiska tvorby projektů
5. Školní projekt jako prostředek environmentální výchovy - integrace vyučovacích předmětů vytipování okruhů učiva stanovených kurikulárními dokumenty vhodných k vytvoření školního projektu
6. Modelové příklady školních projektů ve výuce přírodovědných předmětů (mezifakultní spolupráce, spolupráce s centry ekologické výchovy a s fakultními učiteli)
7.Tvorba vlastních projektů posluchači, jejich prezentace a ověřování v rámci pedagogických praxích na školách, spolupráce s fakultními učiteli
Last update: Valentová Michaela, Mgr. (02.11.2011)
|