PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Seminář z didaktiky biologie - OPNB3B035A
Anglický název: Seminar in Didactics of Biology
Zajišťuje: Katedra biologie a environmentálních studií (41-KBES)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, KZ [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. RNDr. Vasilis Teodoridis, Ph.D.
RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D. (02.09.2019)
Seminář z didaktiky biologie cílí (1) na rozvoj dovedností studentů sestavit tematický plán výuky přírodopisu, biologie a geologie včetně povinně volitelných a volitelných předmětů na ZŠ a SŠ, (2) na práci s cíli výuky (stanovení a kontrola), (3) otázku rozvoje přírodovědné gramotnosti, (4) kvalitu výuky biologie, (5) metody výzkumu v didaktice biologie a (6) aktuální problémy didaktiky biologie. Kurz je založen na samostudiu, praktické činnosti studentů a vypracování portfolia obsahujícího povinné a volitelné úkoly.
Literatura
Poslední úprava: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D. (02.09.2019)

Kalhous, Z. – Obst, O. Školní didaktika. Praha : Portál, 2002.

Krathwohl, D. R., & Anderson, L. W. (2009). A taxonomy for learning, teaching, and assessing: A revision of Bloom's taxonomy of educational objectives. Longman.

Janík, T., Slavík, J., Mužík, V., Trna, J., Janko, T., Lokajíčková, V., & Zlatníček, P. (2013). Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. Masarykova univerzita.

Škoda, J., & Doulík, P. (2009). Vývoj paradigmat přírodovědného vzdělávání. Pedagogická orientace, 19(3), 24-44.

Chráska, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha : Grada, 2007. 243 s. ISBN 978-80-247-1369-4.

Chráska, M. Úvod do výzkumu v pedagogice. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. 168 s. 2. vydání. ISBN 80-244-1367-1.

Pelikán, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha : Karolinum, 2011. 270 s. 2. vydání. ISBN 978-80-246-1916-3.

Průcha, J. Učebnice: Teorie a analýzy edukačního média. Příručka pro studenty, učitele, autory učebnic a výzkumné pracovníky. Brno : Paido, 1998. 148 s. ISBN 80-85931-49-4.

Gavora, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2010. 261 s. ISBN978-80-7315-185-0.

Skalková, J. (2007). Kategorie cíle, kompetence, jejich vzájemný vztah a význam pro obsah vzdělávání v kontextu současnosti. Orbis scholae, 2(1), 7-20.

Rámcový vzdělávací program pro gymnázia

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání

Ukázkové ŠVP vybraných škol

Studijní opory
Poslední úprava: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D. (29.05.2020)

MOODLE:

https://dl2.cuni.cz/course/view.php?id=2861

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK