Teorie školy - APE520031
|
|
|
||
Poslední úprava: prof. PaedDr. Ondrej Kaščák, Ph.D. (22.02.2022)
<br> Obsah:<br> <br> Co škola není a co škola je - příklad descholarizace<br> Vznik moderní školy<br> Škola versus rodina<br> Škola jako sociální organizace<br> Škola jako byrokracie<br> Funkce školy<br> Prostředí školy<br> Školní třída<br> <br> Zdroje:<br> Havlík, R., Koťa, J. (2002). Sociologie výchovy a školy. Praha: Portál.<br> Dvořák, D. (2010). Velké seřaďovací nádraží: struktura školy a socializace dětí, Orbis Scholae, 4:3, 63–78<br> Kaščák, O. (2006). Moc školy: O formatívnej sile organizácie. Trnava: Typi Universitatis Tyrnaviensis.<br> Illich, I. (2001). Odškolnění společnosti (Polemický spis). Praha: Sociologické nakladatelství.<br> Merton, R. K. (2000). Byrokratická struktura a osobnost. In: Merton, R. K. Studie ze sociologické teorie. Praha: sociologické nakladatelství, 178-195.<br> Foucault, M. (2000). Dohlížet a trestat. Praha: Dauphin<br> Ballantine, J. H, Hammack, F.M., Stuber, J. (2017). The Sociology of Education: A Systematic Analysis. New York: Routledge.<br> Berg, G. (1982). Research into the School as an Organization. I: A Presentation and Discussion of Research Literature with a Bearing on the School as an Organization, Scandinavian Journal of Educational Research, 26:2, 95-117<br> Berg, G., Wallin, E. (1982). Research into the School as an Organization. II: The School as a Complex Organization, Scandinavian Journal of Educational Research, 26:4, 161-181<br> Parson, T. (1970). The School Class as a Social System. In: Parson, T. Social Structure and Personality, New York: The Free Press, 129-154.<br> |