Poslední úprava: MUDr. David Marx, Ph.D. (29.12.2019)
Výuka navazuje na předcházející předměty Pediatrie, gynekologie a porodnictví a Pediatrie I, jejichž ukončení je podmínkou. Výuka je soustředěna na intenzivnější prohlubování znalostí studenta v etiologie, patogenezi, patofyziologii, klinické symptomatologii, diagnostice, diferenciální diagnostice a léčbě nemocí věkově specifických pro věk novorozenecký, kojenecký, dětský i dorostový. Dále prohlubování praktických dovedností v odběru anamnézy, fyzikálním vyšetření, interpretaci nálezu komplementárních vyšetřen a některých technických dovednosti jako měření krevního tlaku, venepunkci, lumbální punkci, katetrizaci močového měchýře (pomocí simulačních pomůcek). Student se naučí rozpoznat život ohrožující stavy a poskytnutí odpovídající pomoci, opět z pediatrického věkově specifického aspektu.
Cílem je dokončit pediatrické vzdělání posluchačů 6.ročníku v rozsahu oboru odpovídajícím pregraduálnímu studiu a dále zopakovat si praktické dovednosti vyšetřování pediatrických pacientů a naučit se pediatrické diferenciálně diagnostické rozvahy. Praktická výuka probíhá simulační formou a v rámci praxe na pracovištích fakulty i mimo ni.Cílem je implementovat studentům pediatrie ke klinickému myšlení i v pediatrii neoddělitelné přívlastky - vývojový, preventivní a sociální.
Poslední úprava: Eva Mattušová (20.05.2008)
The education is going on preceding education of propedeutics and pediatrics. The tutorial is focused on physical examination, symptomatology, diagnostics and therapy of age specific diseases and developmental peculiarities.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: doc. MUDr. Felix Votava, Ph.D. (27.11.2019)
Cílem je dokončit pediatrické vzdělání posluchačů 6.ročníku v rozsahu oboru požadovaném u státní závěrečné zkoušky a profilu absolventa. Dále zopakovat si praktické dovednosti vyšetřování pediatrických pacientů a naučit se pediatrické diferenciálně diagnostické rozvahy. Cílem je implementovat studentům pediatrie ke klinickému myšlení i v pediatrii neoddělitelné přívlastky - vývojový, preventivní a sociální.
Poslední úprava: Eva Mattušová (20.05.2008)
The aim of this topic is to complete the education in pediatrics of students in 6th year in a required range for state final examination and to reassure basic practical skills of examination of pediatric patients and to get up basic differential diagnostic thinking. The aim is to implement the extension of clinical pediatrics by atributtes of development, prevention and social aspect as well.
Literatura -
Poslední úprava: doc. MUDr. Felix Votava, Ph.D. (03.12.2019)
Novák I, Kobr J.: Intenzivní péče v pediatrii. Galén, 2008
Nelson Essentials of Pediatrics. KJ Marcdante, RM Kliegman, Elsevier 2018
Poslední úprava: ZADSYL (30.10.2019)
Nelson Textbook of Pediatrics 21st edition, Robert M. Kliegman; Joseph St. Geme, Elsevier 2019
Nelson Essentials of Pediatrics. KJ Marcdante, RM Kliegman, Elsevier 2018
Metody výuky -
Poslední úprava: MUDr. Petr Michenka (21.03.2020)
Bloková výuka, 5 týdnů, v rozsahu 160 hodin. Týden povinných seminářů, 3 týdny praxe a 1 týden přípravy na SZZ.
Poslední úprava: doc. MUDr. Felix Votava, Ph.D. (22.06.2017)
4 weeks intership in department, 160 hours.
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: doc. MUDr. Felix Votava, Ph.D. (27.11.2019)
100% účast na praktické části blokové výuky, event. náhrada absence ze závažných důvodů dle individuální dohody s vedoucím skupiny.
Poslední úprava: Eva Mattušová (23.07.2008)
100% presence during the practical part of the teaching (bedside), if necessary, the lecturer can arrange an alternative time.
Sylabus -
Poslední úprava: MUDr. Petr Michenka (29.12.2019)
Opakování fyzikálního vyšetření novorozence, kojence, batolete, předškolního , školního dítěte a adolescenta, pediatrické anamnézy. Interpretace laboratorních, zobrazovacích a jiných metod v pediatrii. Zvláštní důraz je věnován neonatologii, respiračním chorobám, autoimunitám, autoinflamatorním nemocem, imunodeficiencím, gastroenterologii, diabetologii, vnitřnímu prostředí a jeho rozvratům, endokrinologii, hematologii, onkologii, vyšetřovacím metodám, nefrologii, endokrinologii, klinické genetice, metabolickým poruchám, intenzivní péči, resuscitaci, činnosti PLDD a diferenciálně diagnostickým diskuzím v rámci modelových velký vizit nad konkrétními kazuistikami, připravených studenty.
Poslední úprava: Eva Mattušová (20.05.2008)
The repeating of physical examination of newborn, infant, toddler, prescholl and school child and adolescent, the repeating of taking patient´s history, interpretation of some findings and results in pediatrics ? laboratory, X-ray. Special emphasis to respiratory diseases, oncology, neonatology, autoimmunity, immunodeficiency, gastroenterology, diabetology, disorders of homeostasis, endocrinology, hematology, imaging methods, nephrology, thyreology and espacially to differantial diagnostic discussions.