|
|
|
||
Poslední úprava: RNDr. Jitka Houfková, Ph.D. (11.05.2018)
|
|
||
Poslední úprava: RNDr. Jitka Houfková, Ph.D. (11.05.2018)
Studenti podají základní přehled o způsobech výzkumu v oblasti didaktik přírodovědných oborů. Kriticky čtou výzkumné studie z oblasti přírodovědného vzdělávání. Diskutují výsledky bádání v této oblasti. |
|
||
Poslední úprava: RNDr. Jitka Houfková, Ph.D. (11.05.2018)
Student získá zápočet na základě aktivní účasti v alespoň 75 % výuky. |
|
||
Poslední úprava: RNDr. Jitka Houfková, Ph.D. (11.05.2018)
Stuchlíková, I., & Janík, T. (Eds.). (2015). Oborové didaktiky: vývoj - stav - perspektivy. Brno: Masarykova univerzita. časopis Scientia in educatione časopis International Journal of Science Education časopis Physical Review Special Topics - Physics Education Research
Doplňková literatura: Žák, V. (2016). Metody sběru dat využívané didaktikou fyziky v mezinárodním prostředí. Scientia in educatione, 7(2), 18-33. Kekule, M. (2014). Obsahová analýza klíčových témat výzkumu v přírodovědném vzdělávání Scientia in educatione 5(2), ISSN 1804-7106. 40-57. |
|
||
Poslední úprava: RNDr. Jitka Houfková, Ph.D. (11.05.2018)
Vymezování výzkumných problémů a formulování výzkumných otázek. Kvalitativní, kvantitativní a smíšený přístup používaný ve výzkumech přírodovědného vzdělávání. Výzkumné plány používané ve výzkumech vzdělávání - např. ex post facto, případová studie. Metody sběru dat - např. didaktický test, dotazník, interview. Kritické zacházení se získanými daty, metody zpracování dat. Kritické vyvozování závěrů, jejich interpretace a využití ve vzdělávací praxi. |