|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Eliška Doležalová, Ph.D. (19.10.2020)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Eliška Doležalová, Ph.D. (19.10.2020)
Základní literatura: Caravolas, M., Mikulajová, M., & Kucharská, A. Developmental Dyslexia in Czech and Slovak. In L. Verhoeven, C. Perfetti, and K. Pugh (Eds.) Developmental Dyslexia Across Languages and Writing Systems (96-117). Cambridge University Press, 2019. Caravolas, M., Lervåg, A., Defior, S., Seidlová Málková, G., & Hulme, C. Different patterns, but equivalent predictors, of growth in reading in consistent and inconsistent orthographies. Psychological Science, 2013, 24, 1398–1407. Goetz, M., Uhlíková, P. ADHD. Porucha pozornosti s hyperaktivitou. Praha: Galén, 2013. Krejčová, L., Bodnárová, Z., Šemberová, K, Balharová, K. Specifické poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie. Brno: Edika, 2014. Krejčová, L. Dyslexie – psychologické souvislosti. Praha: Grada, 2019. Kucharská, A. Riziko dyslexie – pregramotnostní dovednosti a rozvoj gramotnosti v rizikových skupinách. Praha: PedF UK, 2014. Kucharská, A., Špačková, K. Specifické poruchy učení v poradenském kontextu In Školní poradenství II. Praha: PedF UK, 2013, 192-221 . Landerl, K., Ramus, F., Moll, K., Lyytinen, H., Lepännen, P., Lohvansuu, K., ..., Schulte-Körne, G. Predictors of developmental dyslexia in European orthographies with varying complexity. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 2013, 54, 686–694. Lechta, Viktor, ed. Inkluzivní pedagogika. Praha: Portál, 2016. Mertin, V., Krejčová, L. Metody a postupy poznávání žáka: pedagogická diagnostika. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012. Moll, K., Thompson, P. A, Mikulajova, M., Jagerčíková, Z., Kucharská, A., Franke, H., Hulme, Ch., Snowling, M. J. Precursors of Reading Difficulties in Czech and Slovak Children At Risk of Dyslexia. Dyslexia, 2016, 22, 2, 120–136, doi: https://doi.org/10.1002/dys.1526. Moll, K., Ramus, F., Bartling, J., Bruder, J., Kunze, S., Neuhoff, N., ... Landerl, K. Cognitive mechanisms underlying reading and spelling development in five European orthographies. Learning and Instruction, 29, 65–77, 2014. doi:10.1016/j.learninstruc.2013.09.003 Pokorná, V. Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. Praha: Portál, 2010. Starý, K., Laufková, V. Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál, 2016. Sotáková H., Kucharská A. The level of social relations comprehension and its impact on text comprehension in individuals with autistic spectrum disorder. Health Psychology Report, 2017, vol. 5, s. 1-11.
Doporučená literatura: Felcmanová, L. Proměna v přístupu ke zjišťování speciálních vzdělávacích potřeb. Školní poradenství v praxi. 3/1. WolterKluwer., 2016. Kucharská, A. Diagnostické postupy a obligatorní diagnózy v SPC (kapitola 3.2.). In Obligatorní diagnózy a obligatorní diagnostika v pedagogicko-psychologických poradnách. Praha: Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, 2007, 69-85. Kucharská A. University students with learning disabilities at the Faculty of Education, Charles University in Prague. Health Psychology Report, 2014, vol. 2, 39-48. Zapletalová, J., Mrázková, J. Metodika pro nastavování podpůrných opatření ve školách ve spolupráci s ŠPZ. Praha, 2014, 2016, Dostupné na: http://www.nuv.cz/uploads/Metodika_pro_nastavovani_podpurnych_opatreni_unor_2016.pdf Vyhláška 27/2016 Sb., ve znění pozdějších předpisů. |