Poslední úprava: PaedDr. Zuzana Liptáková, Ph.D. (03.06.2020)
Všestranně připravit posluchače rusistiky po stránce praktického zvládnutí jazyka pro učitelské povolání. Zároveň s jazykovou přípravou rozvíjet i faktické znalosti z reálií Ruska, zejména z kulturní, hospodářské a sociální oblasti.
Osvojování základních jazykových prostředků ve vyjadřování odborném, vědeckém, populárně vědeckém, publicistickém a jednacím. Převažuje forma monologická (stručné referáty, pojednání, komentáře) a složitější písemné projevy (recenze, reportáž). Vedení diskuse, besedy. Nácvik překladu kratších textů do ruštiny. Interferenčně obtížné jevy syntaktické a lexikální, návaznost na stylistiku ruského jazyka. Příprava na pedagogickou praxi.
Témata komunikace:
Zdraví (nemoci, předcházení nemocem, u lékaře, v nemocnici, závislosti - narkotika, kouření, environmentální výchova).
Bydlení a zařízení bytu, návštěvy.
Obchody, nákupy, oblast služeb.
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (12.10.2018)
Based on morphology and lexicology, it strengthens the knowlege of Russian word formation, mastering
lexical-conversational topics (living, shopping, meals, post, phone, town, public transport, science, mass media, applied art)
with profound concentration on lexical tasks, working with dictionaries. Complex development of speach skills stressing
dialogue and monologue forms of oral expression.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (12.10.2018)
Cíl kurzu: Všestranně připravit posluchače rusistiky po stránce praktického zvládnutí jazyka pro učitelské povolání. Zároveň s jazykovou přípravou rozvíjet i faktické znalosti z reálií Ruska, zejména z kulturní, hospodářské a sociální oblasti.
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (12.10.2018)
Based on morphology and lexicology, it strengthens the knowlege of Russian word formation, mastering lexical-conversational topics (living, shopping, meals, post, phone, town, public transport, science, mass media, applied art) with profound concentration on lexical tasks, working with dictionaries. Complex development of speach skills stressing dialogue and monologue forms of oral expression.
Literatura
Poslední úprava: PaedDr. Zuzana Liptáková, Ph.D. (03.06.2020)
HLAVÁČEK,A.;LIPTÁKOVÁ, Z.: Ruský jazyk. Praktická cvičení a reálie III. Bydlení, nakupování a služby, móda a styl, zdraví. UK PedF, Praha, 2018. ISBN 978-80-7603-004-6
Skácel, J.; Mrhačová, E.; Ries, L.: Praktická cvičení z ruského jazyka. Praha, MON 1986, II. díl, část A, B.
Kopeckij, L. V. a kol.: Orfografija, punktuacija i knižnopismennaja reč russkogo jazyka. Praha, SPN 1979.
Žofková, H.: Cvičení a úlohy z ruského pravopisu. Praha, SPN 1990. Ruský denní tisk, aktuální materiály z internetu.
Poslední úprava: PaedDr. Zuzana Liptáková, Ph.D. (03.06.2020)
Všestranně připravit posluchače rusistiky po stránce praktického zvládnutí jazyka pro učitelské povolání. Zároveň s jazykovou přípravou rozvíjet i faktické znalosti z reálií Ruska, zejména z kulturní, hospodářské a sociální oblasti.
Osvojování základních jazykových prostředků ve vyjadřování odborném, vědeckém, populárně vědeckém, publicistickém a jednacím. Převažuje forma monologická (stručné referáty, pojednání, komentáře) a složitější písemné projevy (recenze, reportáž). Vedení diskuse, besedy. Nácvik překladu kratších textů do ruštiny. Interferenčně obtížné jevy syntaktické a lexikální, návaznost na stylistiku ruského jazyka. Příprava na pedagogickou praxi.
Témata komunikace:
Zdraví (nemoci, předcházení nemocem, u lékaře, v nemocnici, závislosti - narkotika, kouření, environmentální výchova). Bydlení a zařízení bytu, návštěvy. Obchody, nákupy, oblast služeb.
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (12.10.2018)
Based on morphology and lexicology, it strengthens the knowlege of Russian word formation, mastering lexical-conversational topics (living, shopping, meals, post, phone, town, public transport, science, mass media, applied art) with profound concentration on lexical tasks, working with dictionaries. Complex development of speach skills stressing dialogue and monologue forms of oral expression.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PaedDr. Zuzana Liptáková, Ph.D. (09.06.2020)
Účast na domluvených konzultacích, plnění zadaných úkolů, splnění 2 průběžných a 1 závěrečného testu (minimálně na 70 %). Průběžné testy mají 1 řádný a 1 opravný termín, závěrečný test 1 řádný a 2 opravné termíny. Tematický rozsah viz sylabus.