Filosofie výchovy - PDSK089
|
|
|
||
Cílem je otevřít hlubší přístup k fenoménu výchovy a narušit některé běžné pedagogické stereotypy.
- Strukturální i chronologický přístup k edukaci.
- Základní archetypy výchovy a jejich využitelnost v současnosti.
- Výchova v kontextu Komenského "všenápravných" snah.
- Doba edukační a doba postedukační.
- Tzv. „vzorce lidství“ (antropologická paradigmata) jako cíl výchovy?
- Antinomie (post)moderní výchovy.
- Dialektika vztahu vychovávajícího (educans) a vychovávaného (educandus).
- Odlišné „filosofie“ alternativních škol.
- Výchova jako existenciál.
Poslední úprava: Hojka Vladimír, Mgr., Ph.D. (25.04.2018)
|
|
||
Michálek, J. (1996). Topologie výchovy: místo výchovy v životě člověka. 92 s. Praha: OIKOYMENH ISBN 80-86005-01-1. PALOUŠ, R. (1991). Čas výchovy. Praha: SPN, 1991. 237 s. ISBN 80-04-25415-2. Palouš, R. (2004). Ars docendi. Praha: Karolinum. 127 s. ISBN 80-246-0855-3. Patočka, J. a Palouš, R. (1997). Filosofie výchovy. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy. 65 s. ISBN 80-86039-33-1. PELCOVÁ, N. Filozofická a pedagogická antropologie. Praha: Karolinum, 2000. 201 s. ISBN 80-246-0076-5. BEDNÁŘ, M. (2009). Pohyb člověka na biodromu: Cesta životem z pohledu (nejen) kinantropologie. Praha: Karolinum. 190 s. ISBN 978-80-246-1665-0. PALOUŠ, R. (2008). Heretická škola. Praha: OIKOYMENH. 95 s. ISBN 978-80-7298-302-5. Poslední úprava: Hojka Vladimír, Mgr., Ph.D. (25.04.2018)
|