|
|
|
||
Předmět je zaměřen na seznámení s metodikou a didaktikou pohybových činností ve venkovním prostředí a se základy pohybu ve vodě. Předmět obsahuje část pohybových aktivit venku se základy atletických činností: rozvoj dovedností - běhu, skoku a hodu, rozvoj pohybových schopností, využití her; a plaveckou část, v níž jde o seznámení se základními plaveckými dovednostmi a s vhodným způsobem výuky plavání dětí předškolního věku - seznámení s podmínkami, organizací, hygienou a bezpečností, používání plaveckých pomůcek k nácviku, herní prvky a činnosti. Další část předmětu je realizována formou 1-2 denního kurzu. V propojení s teoretickými poznatky jsou obsahem pohybové činnosti venku na zahradě i v přirozeném přírodním prostředí - praktické příklady her a cvičení v přírodě pro rozvoj zdatnosti, spolupráce a řešení problémů, orientace v terénu, environmentální výchovy vhodných pro děti předškolního věku. Kurz v přírodě integruje aktivity z oboru estetických a pohybových výchov.
Při výuce může docházet k fyzickému kontaktu v souladu se správnou metodikou nácviku a při podávání záchrany a dopomoci.
Poslední úprava: Fořterová Petra, PhDr., Ph.D. (09.01.2024)
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit studenty s metodikou a didaktikou pohybových činností ve venkovním prostředí a se základy pohybu ve vodě. Poslední úprava: Fořterová Petra, PhDr., Ph.D. (09.01.2024)
|
|
||
Předmět je hodnocen 4 kredity, celková časová zátěž studenta odpovídá 120 hodinám. přímá výuka: 36 hodin (včetně kurzu) příprava na zápočet: 45 hodin samostudium a zdokonalování: 39 hodin Poslední úprava: Fořterová Petra, PhDr., Ph.D. (09.01.2024)
|
|
||
Aktivní účast na výuce i kurzu Atletická část: Správné předvedení pohybové činnosti Plavecká část: Metodický výstup na zadané téma + příprava Uplavat 100 m souvisle polohově (vystřídat plavecké způsoby kraul, znak a prsa v min. délce 25 m + startovní skok a obrátky dle pravidel plavání) Kurz v přírodě: Práce ve skupině na zadané téma
Poslední úprava: Fořterová Petra, PhDr., Ph.D. (06.09.2023)
|
|
||
Bartůněk, D. (2001). Hry v přírodě s malými dětmi: hry a cvičení v přírodě pro děti ve věku od 4 do 8 let. Praha: Portál Čechovská, I. (2002). Plavání dětí s rodiči. Praha: Grada Čechovská, I., & Miler, T. (2019). Didaktika plavání. Vybrané kapitoly. Praha: Karolinum Čechovská, I., Brtník, T., & Kramperová, V. (2014). Aktualizované poznatky z didaktiky plavání II. Variabilita plaveckých dovedností a techniky plaveckých způsobů. Praha: UK FTVS Hofer, Z. a kol. (2016). Technika plaveckých způsobů. Praha: Karolinum Hoch, M. (1991). Učte děti plavat. Praha: Olympia Hochová, J., & Čechovská, I. (1989). Plavecká výuka předškolních dětí. Metodický dopis. Praha: ČUV ČSTV Kandráčová Chlebusová, T. (2019). Hrajeme si na plavání. Bolatice: Tereza Chlebusová Kandráčová Kaplan, A., Bartůněk, D., & Neuman, J. (2015). Skáčeme, běháme a hrajeme si: na hřišti i pod střechou. Praha: Portál Kaplan, A., & Válková, N. (2009). Atletika pro děti a jejich rodiče, učitele a trenéry. Praha: Olympia Kirchner, J., & Hnízdil, J. (2004). Orientační hry nejen do přírody. Praha: Grada Lewin, G. (1982). Slabikář malého plavce. Praha: Olympia Malpas, W. (2018). The Art of Andy Goldsworthy. Kent: Crescent Moon Publishing Mazal, F. (2007). Hry a hraní pohledem ŠVP. Olomouc: Hanex Neuman, J., Vomáčko, L., & Boštíková, S. (1999). Překážkové dráhy, lezecké stěny a výchova prožitkem. Praha: Portál Nováková, T. a kol. (2015). Předpoklady primární plavecké gramotnosti v raném věku. Praha: Karolinum Resch, J., & Kuntner, E. (1997). Jak se neutopit: učíme se plavat hrou a vesele. Olomouc: Hanex Vlček, P., a kol. (2016). Vodní pohybové pohádky nejen pro předškoláky. Brno: PedF MU Vrbas, J., Trávníček, M., & Šauerová, K. (2013). Atletika v předškolním a mladším školním věku: učební materiál. Brno: Masarykova Univerzita Poslední úprava: Fořterová Petra, PhDr., Ph.D. (06.09.2023)
|
|
||
Atletická část:
Poslední úprava: Fořterová Petra, PhDr., Ph.D. (06.09.2023)
|