Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (28.08.2014)
Cílem předmětu je představit studujícím koncepci oboru a seznámit je s organizací studia, především s principem individualizace kurikula, která se děje mj. prostřednictvím výběru tématu diplomové práce. Zejména studentům, kteří absolvovali bakalářské studium na jiné fakultě jsou poskytnuta metodická vodítka k opakování a prohloubení učiva, jež tvoří jádro bakalářského studia pedagogiky na PedF UK. Studující jsou v neposlední řadě motivováni pro poučenou volbu vlastního odborného zaměření, které se projeví ve výběru studijní literatury, tématech dílčích výzkumných úkolů i úkolu diplomového.
Literatura
Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (28.08.2014)
DVOŘÁKOVÁ, E. Několik poznámek o distančním vzdělávání. Liberec : Technická univerzita, 1999. ISBN 80-7083-332-7.
KRÁMSKÝ, D. O povaze humanitních věd. Liberec : Nakladatelství Bor, 2008. ISBN 978-80-86807-75-1.
PRŮCHA, J. Distanční studium v otázkách : průvodce studujících a zájemců o studium. Praha : CSCŠ, 2000. ISBN 80-86302-16-4.
ZLÁMALOVÁ, H. Distanční vzdělávání a e-learning: učební text pro distanční studium. Praha : UJAK, 2008. ISBN 978-80-86723-56-3.
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (28.08.2014)
Zápočet bude udělen na základě aktivní účasti na výuce (požaduje se nejméně 70% účast) a dále na základě účasti na závěrečném kolokviu. V rámci kolokvia každý student představí předběžný projekt své diplomové práce.
Sylabus
Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (28.08.2014)
1. Seznámení s koncepcí a organizací studijního oboru. 2. Možnosti individualizace kurikula, volba vlastního studijního zaměření, povinně volitelné předměty. 3. Využívání distančních studijních opor v rámci kombinované i prezenční formy studia. 4. Zásady pro komunikaci a konzultace studentů s vyučujícími. 5. Elektronická studijní agenda PedF UK. 6. On-line prostředí Moodle Univerzity Karlovy v Praze.