PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Metody a strategie výuky I - ON2301031
Anglický název: Methods and Strategies I
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2013
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: zrušen
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PaedDr. Marie Hofmannová
Záměnnost : ON2301028
Je prerekvizitou pro: ON2301032
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: HOFMANNO/PEDF.CUNI.CZ (29.01.2013)
Metody a strategie výuky I je volitelný kurz. Účastnici v něm získají vhled do metodologie výuky angličtiny jako cizího jazyka. Obsah zahrnuje následující metody: Gramaticko-překladová, Přímá, Audio-lingvální, "Tichý způsob", Sugestopedie, Výuka cizího jazyka v komunitě, Komunikativní přístup a různé formy integrace cizího jazyka s nejazykovým učivem. Studenti se seznámí se základními principy daných metod, jejich charakteristickými rysy a typickými strategiemi výuky jak v teoretické, tak praktické rovině. Požaduje se aktivní účast ve vrstevnickém vyučování.
Literatura - angličtina
Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (12.07.2011)

BARWELL,R. Uncrossable boundaries? A discourse analysis investigation of English as an Additional Language and the learning of mathematics. In: British Association for Applied Linguistics, 33rd Annual Meeting, Cambridge, 2000.

IRUJO,S. Teaching Bilingual Children. Beliefs and Behaviors. New York: Newbury House Teacher Development, Heinle and Heinle, 1998.

NOVOTNÁ, J., HOFMANNOVÁ, M. CLIL and Mathematics Education. In: Mathematics for Living. The Mathematics Education Into the 21st Century Project. A. Rogerson (ed.), Amman, Jordan, 2000, s. 226-230.

NOVOTNÁ, J., HADJ-MOUSSOVÁ,Z., HOFMANNOVÁ,M. Teacher training for CLIL - Competences of a CLIL teacher. In: Proceedings SEMT 01. Ed. J. Novotná, M. Hejný. Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Praha: 2001, s. 122-126.

NOVOTNÁ, J., HOFMANNOVÁ, M. & PETROVÁ, J. Using Games in Teaching Mathematics through a Foreign Language. In CIEAEM 53, Mathematical Literacy in the Digital Era. Ghisetti e Corvi Editori, 2001, s.129-131.

PAVESI, M., BERTOCCHI, D., HOFMANNOVÁ,M., KAZIANKA, M. Insegnare in una

lingua straniera. M.I.U.R. Milan, Italy: 2001. ISBN 88-900649-0-0.

Sylabus - angličtina
Poslední úprava: HOFMANNO/PEDF.CUNI.CZ (22.01.2013)

Metody a strategie I. Sylabus.

 

1. TEFL methods - critical analysis of video-recorded lessons

2. TEFL methods - critical analysis of video-recorded lessons

3. Learning and Second Language Acquisition

4.  Visits to schools, focus on TEFL

5. Discussion - school experience

6. Teaching and learning strategies 

7. Teaching and learning strategies

8. Interdisciplinary teaching Approaches

9. Peer teaching

10. Peer teaching

11. Peer teaching

12. Peer teaching

9. Cognitivism

10. Multimodal Learning and Teaching

11. Peer Teaching

12. Peer Teaching

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK