|
|
|
||
Základy sportovních her Základní osnovou předmětu je osvojení si pohybových dovedností v rámci sportovních her v házené, basketbalu, volejbalu a fotbalu + jejich modifikace na úrovni požadavků pravidel miniher. Nácvikem předat studentům poznatky o technicko-taktické stránce herních činností jakožto východisko pro didaktický postup při výuce těchto her ve školní TV na 1. stupni ZŠ. Nedílnou součástí obsahu je také organizace řízení a rozhodování mini utkání včetně znalostí základních pravidel těchto her. Neopominutelným aspektem předmětu je zaměření na problematiku integrace handicapovaných žáků v teoreticko-praktickém pohledu a také činnosti učitele pracovat s těmito žáky včetně práce s motivací žáků intaktních k žákům integrovaným a naopak - v souladu s posílením prosociálního chování (dle aktuálních trendů inkluzívního vzdělávání).
Základy gymnastiky Teoretický obsah výuky je zaměřen na znalost názvosloví cvičení prostných, na organizaci výuky, znalost biomechanických zákonitostí gymnastických cvičení a na problematiku rozcvičení a rozvoje pohybových schopností dětí mladšího školního věku. Praktická výuka se týká průpravných cvičení bez náčiní, s náčiním, s nářadím a na nářadí. Zvláštní důraz je kladen na motoricko funkční přípravu v gymnastice, tj. na stimulaci pohybových schopností gymnastickými prostředky. Obsahem praktické výuky budou akrobatická cvičení, přeskoky přes různá nářadí, cvičení na trampolínce, hrazdě, lavičce, kladince, švédské bedně, kruzích atd. Zásadní důraz je kladen na dopomoc a záchranu. Zvláštností výuky je využití počítačového programu Coaches Eye pro hodnocení kvality provedení daného prvku, který navazuje na znalost biomechaniky gymnastických cvičení.
Poslední úprava: Pokorný Ladislav, PaedDr. (29.01.2022)
|
|
||
Základy sportovních her Cílem předmětu je seznámit studenty se sportovními hrami vhodnými pro výuku TV na I. stupni ZŠ. Základy gymnastiky Cílem je naučit studenty základním dovednostem a návykům v oblasti základů gymnastiky, včetně didaktických, a to ve vztahu k věkovým zákonitostem a zdravotnímu stavu žáků. Poslední úprava: Pokorný Ladislav, PaedDr. (29.01.2022)
|
|
||
V případě nutnosti zavedení distanční formy výuky bude tato výuka probíhat online ve virtuálním prostředí na platformě Microsoft Teams - a to v podobě přednášek, konzultací k přednáškám, prezentací zadaných seminárních prací studentů včetně jejich analýzy a reflexí k těmto úkolům a diskuse k dané problematice. Přímá výuka 8 hodin Pohybová příprava: 20 hodin Dovednostní trénink 20 hodin Samostudium 10 hodin Příprava na zápočty 10 hodin Poslední úprava: Hájková Jana, PaedDr. (08.02.2022)
|
|
||
Základy gymnastiky:
Sportovní hry: Dovednostní test + test z pravidel sportovních her Poslední úprava: Hájková Jana, PaedDr. (25.06.2023)
|
|
||
Rámcový vzdělávací program základního vzdělávání. www.vuppraha/ramcovy.cz Časopis Tělesná výchova a sport mládeže. APPELT, K., LIBRA, M., STEJSKALOVÁ, I. Základy názvosloví tělesných cvičení. Praha: Palestra, 2004. APPELT, K., LIBRA, M. Gymnastické názvosloví cvičení na nářadí. Praha: FTVS UK, 1994. HÁJKOVÁ, J. – VEJRAŽKOVÁ, D.: Základní gymnastika. Praha, Karolinum 2005 HÁJKOVÁ, J. Kapitoly z gymnastiky na 1. st. ZŠ pro denní i distanční studium. Praha, Karolinum 2008. HÁJKOVÁ, J. Motoricko funkční příprava. Praha, Karolinum, 2020. KRIŠTOFIČ, J. Gymnastika pro každý den. Praha, Grada 2000. KRIŠTOFIČ, J. Gymnastická průprava sportovce. Praha, Grada 2004. SKOPOVÁ, M., ZÍTKO. M. Základní gymnastika. Praha: Karolinum, 2006 VRCHOVECKÁ, P. Základy gymnastické přípravy dětí. Praha: Grada. 2020 BUCHTEL, J. a kol. Teorie a didaktika volejbalu. Praha: Karolinum, 2005. PSOTTA, R. Fotbal. Základní program. Praha: NS SVOBODA, 1999. ŠAFAŘÍKOVÁ, J. Házená. Edice metodických textů pro školní i mimoškolní tělesnou výchovu a sport 11 – 15letých žáků. Praha: NS Svoboda, 1998. TŮMA, M., TKADLEC, J. Házená. Praha: Grada Publishing, 2002. VELENSKÝ, M. Streetball. Praha: Olympia, 1999. VELENSKÝ, M. Pojetí basketbalového učiva pro děti a mládež. Praha: Karolinum, 2008. ZLATNÍK, D. Florbalový trénink v praxi. Praha: Česká florbalová unie, 2004 Poslední úprava: Pokorný Ladislav, PaedDr. (29.01.2022)
|
|
||
1. Házená 2. Basketbal 3. Volejbal 4. Fotbal 5. Florbal 6. Netradiční sportovní hry využitelné ve školní tělesné výchově 7. Názvosloví cvičení prostných, úvodní, průpravná a závěrečná část hodiny tělesné výchovy, výběr cviků, využití hudebního doprovodu v průpravné a závěrečné části hodiny, využití náčiní a nářadí v průpravné části hodiny 8. Motoricko funkční příprava v gymnastice (věková a výkonnostní specifika, zdravotní omezení) 9. Základy akrobatických cvičení, cvičení na lavičce a kladině 10. Využití přeskokového nářadí, trampolínka 11. Hrazda 12. Využití méně tradičního nářadí v gymnastice Pozn. Při výuce může docházet k fyzickému kontaktu v souladu se správnou metodikou výuky a při podávání záchrany a dopomoci. Poslední úprava: Pokorný Ladislav, PaedDr. (08.09.2023)
|
|
||
MOODLE https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=15258 https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=15261 https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=15262 GYMNASTIKA https://cuni.futurebooks.cz/detail-knihy/zaklady-gymnastiky-ivm-i
SPORTOVNÍ HRY https://www.fsps.muni.cz/sdetmivpohode/kurzy/micovesporty/uvod.php Poslední úprava: Hájková Jana, PaedDr. (11.09.2024)
|