|
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit se s možnostmi a podobami dramatické výchovy v praxi různých typů a stupňů škol, sledovat a reflektovat možnosti zařazení dramatické výchovy v programu školy a učebním plánu, vliv dramatické výchovy na učitelovo pojetí výuky a na proces a výsledky učení žáků. Těchto cílů je dosahováno především náslechy ve vyučovacích hodinách s následnými reflexemi a diskusemi s vyučujícími z navštívených škol.
Poslední úprava: Ferklová Alžběta, MgA. (23.10.2023)
|
|
||
Student identifikuje možnosti metod a technik dramatické výchovy ve výuce. Student identifikuje rozdíly v ŠVP v souvislosti s oborem DV. Student na základě získaných zkušeností z náslechu a pozorování plánuje výuku s využitím metod a technik dramatické výchovy. Studující se bude učit rozpoznávat efektivní postupy při výuce, kde se využívají metody a techniky dramatické výchovy. Poslední úprava: Hanyš Holemá Irena, Mgr. et Mgr., Ph.D. (01.10.2024)
|
|
||
Vyčíslení studijní zátěže : Celkem 50h, z toho: 12h přímá výuka / 12 hodin strávených náslechy ve výuce formou pozorování, 20h studium odborné literatury, 18h příprava seminární práce k zápočtu. Poslední úprava: Hanyš Holemá Irena, Mgr. et Mgr., Ph.D. (01.10.2024)
|
|
||
Povinná literatura: BLÁHOVÁ, K.: Uvedení do systému školní dramatiky. Praha: ARTAMA 1996, 83 stran. ISBN 80-7068-070-9. MARUŠÁK, Radek; KRÁLOVÁ, Olga; RODRIGÉZOVÁ, Veronika,; Dramatická výchova v kurikulu současné školy. Praha: Portál 2008, ISBN 978-80-7367-472-4. Doporučená literatura: Poslední úprava: Ferklová Alžběta, MgA. (23.10.2023)
|
|
||
Cílů je dosahováno především náslechy ve vyučovacích hodinách s následnými reflexemi a diskusemi s vyučujícími z navštívených škol. Poslední úprava: Ferklová Alžběta, MgA. (23.10.2023)
|
|
||
Osnova předmětu: Náslech v ZŠ, kde je předmět DV jako samostatný předmět. Náslech v ZŠ, kde jsou postupy DV využívány jako metoda ve vyučování jiných předmětů. Rozborová setkání s odborníky z praxe. Poslední úprava: Ferklová Alžběta, MgA. (23.10.2023)
|
|
||
Učast na náslechových hodinách u pedagogů věnujícíhc se dramatciké výchově, písemně zpracovat reflexe a poznámky, úvaha na téma: Dramatická výchova v systému českých škol. Poslední úprava: Ferklová Alžběta, MgA. (23.10.2023)
|
|
||
Student vypracuje přípavu na vyučovací hodinu, ve které budou využity postupy dramatické výchovy. Student charakterizuje rozdíly v pojetí dramatické výchovy v ŠVP jednotlivých škol. Student reflektuje náslechové hodiny a vyvodí závěr. Student aplikuje získané zkušenosti ve své praxi.
Poslední úprava: Hanyš Holemá Irena, Mgr. et Mgr., Ph.D. (01.10.2024)
|