|
|
|
||
Rozšiřování repertoáru přednesových skladeb s didaktickým využitím. Transpozice písní do jiných tónin, tvorba předeher, meziher, doher. Současný zpěv při interpretaci písní. Příprava na veřejnou nástrojovou přehrávku.
Poslední úprava: Selčanová Zuzana, Mgr., Ph.D. (05.10.2019)
|
|
||
Spojení praktických nástrojových dovedností s osobitým přístupem ke studovaným skladbám na základě formujících se hudebně teoretických znalostí. Směřování k esteticky hodnotné interpretaci hudebních děl, jejímž předpokladem je zvládnutí přiměřené úrovně klavírní techniky, osvojení přednesové kultury, tempové i formální výstavby. Emocionální přínos interpreta. Schopnost improvizace doprovodů k lidovým a umělým písním. Poslední úprava: Tichá Libuše, doc. MgA., Ph.D. (21.04.2019)
|
|
||
Příprava na výuku Doba očekávané přípravy na výuku-studium repertoáru a rozvoj improvizačních dovedností 60 hodin Práce se studijními materiály 15 hodin Plnění předmětu Příprava na zápočet 15 hodin Poslední úprava: Tichá Libuše, doc. MgA., Ph.D. (06.09.2023)
|
|
||
Povinná literatura: PECHÁČEK, S. Hra písní na klavír. Praha: Univerzita Karlova – Pedagogická fakulta, 1999. 76 s. ISBN 80-86039-96-X. HRADECKÝ, E. Hrajeme na klavír podle akordových značek. 1.vydání. Praha: Edit, 1991. ISBN 80 - 9001 -77- 0. JENČKOVÁ, E. Výběr klavírních skladeb pro 1.-4.ročník studia učitelství Hv na 1. st. ZŠ. Praha: SPN 1990. 226 stran. ISBN 80-7066-328-6. JUZLOVÁ, V. Průpravná technická cvičení pro transpozici a doprovody lidových písní. Praha: SPN 1973.110 stran. Nástrojový repertoár dle technické vyspělosti studenta. Doporučená literatura: PRŮŠOVÁ, Z., JANŽUROVÁ, Z.: S písničkou u klavíru. Praha: Supraphon, 1985 MARCOLOVÁ, J. Klavírní improvizace: pro děti předškolního věku a žáky 1.-3. ročníku LŠU. Praha: Panton, 1983. TICHÁ, A.; ŠIMANOVSKÝ Z. Lidové písničky jejich dramatizace. Praha: Portál 2000. IBSN 80-7178-915-1. HURNÍK, L.; LIŠKOVÁ, M. Učebnice hudební výchovy 1.-5. ročník. Praha: SPN, 1998. ISBN 80-7235-028-5. VLASÁKOVÁ, A. Klavírní pedagogika: první kroky na cestě ke klavírnímu umění. Praha: AMU, 2003. ISBN 80-7331-005-8. NEJGAUZ, G. O umění klavírní hry. Praha: SPN 1983. SÝKORA, V. J.Dějiny klavírního umění. Praha: Panton 1973. Klavírní literatura dle technické vyspělosti studenta.Audio a video nahrávky. Zpěvníky. Učebnice hudební výchovy pro 1. – 9. ročník. Poslední úprava: Tichá Libuše, doc. MgA., Ph.D. (21.04.2019)
|
|
||
Požadavky k přehrávkám viz webové stránky katedry https://pages.pedf.cuni.cz/khv/files/2016/10/Prehravky_a_vystoupeni_specializace_HV.pdf Poslední úprava: Selčanová Zuzana, Mgr., Ph.D. (05.10.2019)
|
|
||
přímá výuka 8 h, samostatná práce 66 h, příprava na zkoušku 16 h Rozšiřování repertoáru přednesových skladeb, kompletace repertoáru dle jednotlivých slohových období – další vytváření repertoáru drobných skladeb s příslušným didaktickým využitím. Dovednost vytvářet stylizované doprovody využitím hlavních a vedlejších kvintakordů, septakordů a mimotonálních dominant. Procvičování transpozice písní do jiných tónin a tvorba předeher, meziher, doher. Současný zpěv při interpretaci písní. Příprava na veřejnou nástrojovou přehrávku. Lekce 1 - posouzení pokroku v technických, hudebních, interpretačních, uměleckých a improvizačních dovednostech a znalostech, eventuální úprava individuálního studijního plánu. Lekce 2 – 11 - pokračující studium přednesových skladeb (doplnění repertoáru dle zájmu a dispozic studenta) a improvizačních dovedností (základní kadence s použitím D7, seznamování s použitím vedlejších kvintakordů, transpozice a stylizace, jednoduché předehry). Meritem výuky je opět studium písní s improvizovaným doprovodem a vytváření jejich portfolia pro praxi. Lekce 12 - ověření repertoáru pro veřejnou nástrojovou přehrávku – zkoušku. Kontrola portfolia skladeb a písní. Výstupní repertoár je výsledkem dohody vedoucího kurzu a studenta. Poslední úprava: Tichá Libuše, doc. MgA., Ph.D. (24.08.2019)
|