|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (24.07.2017)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (24.07.2017)
Cílem předmětu je uvést studenty do soudobé pedagogické teorie, seznámit je se základní terminologií a strukturou oboru. Studenti by měli pochopit obecnou pedagogiku jako nezastupitelnou moderní vědeckou disciplínu, jejíž poznatky tvoří základ pro další studium a praxi v oblasti výchovy a vzdělávání. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (27.09.2020)
Distanční forma výuky V souvislosti se zavedením mimořádných opatření bude výuka probíhat dle rozvrhu v prostředí MS Teams. Konkrétní odkaz/kód bude všem zapsaným studentům zaslán nejpozději den před výukou. Prezentace, literatura ke studiu, úkoly k vypracování a další informace budou k dispozici v Moodlu. Přihlašovací údaje dostanou studenti v dostatečném předstihu před prvním setkáním. Požadavky na ukončení předmětu zůstávají stejné, mění se pouze forma výuky. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (24.07.2017)
DVOŘÁKOVÁ, M.; KOLÁŘ, Z.; TVRZOVÁ, I.; VÁŇOVÁ, R. Základní učebnice pedagogiky. Praha: Grada, 2015. FEŘTEK, T. Co je nového ve vzdělávání. Praha: Nová beseda, 2015. KELLER, J.; TVRDÝ, L. Vzdělanostní společnost? Praha: SLON, 2008. LIESSMANN, K. P. Teorie nevzdělanosti. Omyly společnosti vědění. Praha: Academia, 2009. PELIKÁN, J. Výchova jako teoretický problém. Ostrava: Amosium, 1995. PRŮCHA, J. Česká vzdělanost. Multidisciplinární pohled na fenomén národní kultury. Praha: Wolters Kluwer, 2015. PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2009. PRŮCHA, J. Přehled pedagogiky: Úvod do studia oboru. Praha: Portál, 2009. VALIŠOVÁ, A.; KASÍKOVÁ, H. a kol. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2007. VAŠUTOVÁ, J. Být učitelem: Co by měl učitel vědět o své profesi. Praha: UK PedF, 2007. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (08.09.2017)
Požadavky k zápočtu: aktivní účast na seminářích, vypracování konspektu jedné zvolené publikace tematicky náležející do oblasti obecné pedagogiky. Studenti mají na složení zkoušky celkem 3 pokusy, z toho 2 opravné. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (24.07.2017)
|