|
|
|
||
Didaktika TV II navazuje informacemi o organizačních formách, metodách a stylech vyučování a řízení pohybových aktivit v MŠ. Cílem je také aplikovat poznatky do praxe a reflektovat je v seminárních úkolech.
V době pandemie bude předmět probíhat distančně. Informace o materiálech k výuce a připojení k výuce bude zaslána studentům v předstihu.
Poslední úprava: Dvořáková Hana, doc. PhDr., CSc. (21.02.2021)
|
|
||
Účast na konzultacích, aktivita v seminárních úkolech, písemná nebo ústní zkouška. Poslední úprava: Dvořáková Hana, doc. PhDr., CSc. (10.02.2020)
|
|
||
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. www.vuppraha.cz Dvořáková, H. Didaktika tělesné výchovy nejmenších dětí. Praha: UK PedF, 2007. Dvořáková, H. Pohybem a hrou rozvíjíme osobnost dítěte. Praha: Portál, 2002. Dvořáková, H. Pohybové činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha: RAABE, 2011. Dvořáková, H., Baboučková, V. Růst a motorická výkonnost předškolních dětí v roce 2010 a v generačním posunu. Praha, PedF UK 2014. JAKOUBKOVÁ, Věra, Hana NÁDVORNÍKOVÁ a Jana BURIÁNOVÁ, ed., c2000. Metodické listy pro předškolní vzdělávání. Praha: Raabe. Nahlížet - nacházet. ISBN 80-863-0703-4 Poslední úprava: Dvořáková Hana, doc. PhDr., CSc. (10.02.2020)
|
|
||
Otázky pro zkoušku: A. 1. Školské dokumenty, pojetí tělesné výchovy v MŠ – cíle, úkoly, kompetence. 2. Pohyb v životě dítěte – benefity 3. Ontogeneze motoriky v propojení s tělesným a psychickým vývojem 4. Pohybové schopnosti a možnosti zátěže v předškolním věku 5. Učení se a motorické učení 6. Učitel a proces vyučování – osobnost, typy, hlavní činnosti 7. Pedagogické zásady v TV, základní postupy (metody nácviku) v TV. 8. Metody a styly v TV v mateřské škole 9. Organizační formy TV v MŠ 10. Sociálně-interakční a metodicko-organizační formy 11. Efektivita TV procesu a možnosti její diagnostiky 12. Diagnostika a motorické testy u předškolních dětí 13. Děti se zvláštními potřebami (inkluze)
B. 1. Základní motorika, psychomotorika – charakteristika, obsah, realizace v MŠ 2. Gymnastické činnosti – charakteristika, obsah, realizace v MŠ 3. Hry v mateřské škole – charakteristika, obsah, realizace v MŠ 4. Hudebně-pohybová výchova – charakteristika, obsah, realizace v MŠ 5. Základy atletiky – charakteristika, obsah, realizace v MŠ 6. Plavání – charakteristika, obsah, realizace v MŠ 7. Zdravotní TV – charakteristika, obsah, realizace v MŠ 8. Pobyt v přírodě, sezónní činnosti – charakteristika, obsah, realizace v MŠ 9. Lyžování, bruslení – charakteristika, obsah, realizace v MŠ 10. Zájmová TV v předškolním věku, raná sportovní specializace. Poslední úprava: Dvořáková Hana, doc. PhDr., CSc. (10.02.2020)
|
|
||
1. Organizační formy pohybových aktivit v MŠ 2. Metody v realizaci pohybových aktivit. 3. Didaktické styly a modernizace řízení. 4. Zájmové pohybové aktivity a sport v životě dítěte. 5. Pohybové aktivity dětí se zvláštními potřebami v MŠ. Poslední úprava: Dvořáková Hana, doc. PhDr., CSc. (10.02.2020)
|