|
|
|
||
Umění jako prostředek komunikace a jeho výrazové prostředky. Vztah umělec - umělecké dílo - skutečnost, jeho
historické proměny a psychologické a sociální aspekty. Kulturní, sociální a individuální vazby významů
uměleckého díla a možnosti jeho interpretace. Postavení umění v každodenním životě a výchova poučeného
diváka. Proměny vyjadřovacích postředků současného umění.
Poslední úprava: KITZL8AP (02.10.2016)
|
|
||
Cíl : motivovat studenty ke zvýšenému zájmu o obor, položit základy k vytvoření poučeného náhledu na postavení umělecké tvorby v současné kultuře a společnosti, dalšího rozvoje oborového myšlení, postupného budování funkčního slovníku učitele výtvarné výchovy se zvláštním zřetelem na schopnost vyjádření výtvarného zážitku a divácké interpretace uměleckého díla. Poslední úprava: KITZL8AP (02.10.2016)
|
|
||
zápočet Poslední úprava: KITZL8AP (02.10.2016)
|
|
||
ADORNO, T. W.: Estetická teorie. Praha: Panglos, 1997, ISBN 8090220541 Poslední úprava: KITZL8AP (02.10.2016)
|
|
||
přednáška/seminář Poslední úprava: KITZL8AP (02.10.2016)
|
|
||
Požadavky k zápočtu: Úspěšné splnění seminární práce Poslední úprava: KITZL8AP (02.10.2016)
|
|
||
Umělecké avantgardy jako nositelé změn v chápání pojmů umění a umělecké dílo Proměny vyjadřovacích prostředků výtvarného umění v druhé polovině dvacátého století Současné umění jako prostředek komunikace a jako součást vizuální kultury Změny v postavení diváka a úloha diváckého kontextu vnímání díla Učitel výtvarné výchovy jako poučený divák; možnosti vazeb mezi výtvarným uměním a školní výtvarnou výchovou Klíčová slova: Umělec; umělecké dílo; umění jako výraz, komunikace, forma; jazyk vizuálního sdělení; interpretace uměleckého díla; reflexe, edukace; poučený divák; Poslední úprava: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (16.11.2016)
|