V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu. |
|
|
|
||
Kurz je první částí dvousemestrového modulu pedagogické a sociální psychologie - modul má vybavit studenty základními psychologickými znalostmi a dovednostmi, potřebnými pro výkon jejich budoucí profese. Obsah kurzu je uspořádán kolem klíčových témat, v nichž se poznatky pedagogické i sociální psychologie prolínají. Obsahem přednášek budou především teoretické poznatky, v seminářích bude kladen důraz na získávání dovedností v dané oblasti.
Poslední úprava: Špačková Klára, PhDr., Ph.D. (29.10.2019)
|
|
||
Studijní literatura:
Čáp j. - Mareš J. (2000): Psychologie pro učitele. Praha, Portál Fontana D. (1997): Psychologie ve školní praxi. Praha, Portál Helus Z. (2004): Dítě v osobnostním pojetí. Praha, Portál Hennig, C. - Keller, G. (1996): Antistresový program pro učitele. Praha, Portál Kolláriková Z. - Pupala B. ed. (2001): Předškolní a primární pedagogika. Praha, Portál Lašek J. (2001): Sociálně psychologické klima školních tříd a škol. Hradec Králové, Gaudeamus. Mareš J. (1998): Styly učení žáků a studentů. Praha, Portál Pavelková I. (2003): Motivace žáků k učení. Praha, PeF UK Pedagogika č.4/94, Povolání: učitel. Praha, PeF UK PSPŠ(2005): Psychický vývoj dítěte od 1. do 5.třídy. Praha, PeF UK Štech S. (1998): Dilemata a ambivalence učitelského povolání. in: Učitelské povolání z pohledu sociálních věd. Praha, PedF Vágnerová M. (2001): Kognitivní a sociální psychologie žáka základní školy. Praha, Karolinum
Poslední úprava: HADJMOU/PEDF.CUNI.CZ (25.09.2007)
|
|
||
Témata kursu: Vzhledem k odlišné hodinové dotaci kurzu zajišťující výuku, budou některá témata představena formou podkladů pro samostudium. Poslední úprava: Špačková Klára, PhDr., Ph.D. (03.09.2020)
|
|
||
Předmět je zakončen zápočtem, který bude udělen na základě aktivní účasti na přednáškách a seminářích. Účast na semináři k udělení zápočtu je alespoň 75%. Poslední úprava: Špačková Klára, PhDr., Ph.D. (29.10.2019)
|