|
||
Poslední úprava: G_M (21.05.2012)
|
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Oldřich Odvárko, DrSc. (21.09.2020)
Distanční výuka 1. Prezentace řešení jedné zadané úlohy a odevzdání zpracování různých metod řešení této úlohy v kultivované písemné podobě. 2. V případě neúspěšné prezentace absolvování zápočtového testu z úloh středoškolské matematiky (jeden řádný a dva opravné termíny).
Prezenční výuka 1. Aktivní účast na semináři, povoleny jsou nejvýše tři absence. V odůvodněných případech lze vyšší počet absencí nahradit vypracováním seminárních úkolů. 2. Prezentace řešení jedné zadané úlohy a odevzdání zpracování různých metod řešení této úlohy v kultivované písemné podobě. 3. Úspěšné absolvování zápočtového testu z úloh středoškolské matematiky (jeden řádný a dva opravné termíny).
Charakter zápočtu neumožňuje jeho opakování. |
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Oldřich Odvárko, DrSc. (02.12.2014)
|
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Oldřich Odvárko, DrSc. (21.09.2020)
V semináři je kladen důraz na samostatnou práci studentů a na diskusi z hlediska přiměřenosti a efektivity jednotlivých navržených metod řešení úloh. V rámci samostatné práce studenti vypracují projekt na řešení zadané úlohy více metodami, sleduje se odborná i metodická úroveň zpracování. |
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Oldřich Odvárko, DrSc. (21.09.2020)
Obtížnější úlohy středoškolské matematiky řešené různými metodami, vazby mezi postupy ve vysokoškolské a středoškolské matematice.
Obsahové zaměření 1.Řešení úloh z logiky. 2.Důkazové metody - důkaz přímý, nepřímý, sporem, matematickou indukcí. 3.Rovnice, nerovnice a jejich soustavy (i s parametry). Užití grafů funkcí. 4.Geometrické úlohy planimetrické a stereometrické - syntetické i analytické metody řešení. 5.Posloupnosti a řady
Metodické zaměření 1.Didaktické aspekty řešení matematických problémů. 2.Vlastní studentská tvorba matematických úloh a projektů. |