PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Alternativní způsoby vyučování I. - APDV10062
Anglický název: Alternative Methods of Education I.
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neomezen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D.
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D. (14.01.2022)
Vážené kolegyně, vážení kolegové,

vzhledem k situaci na KPED (karantény a onemocnění) nejsme bohužel s to zajistit bezproblémovou a souvislou prezenční výuku v týdnu od 17. do 22. ledna. Jsme proto nuceni realizovat ji opět v MS Teams, což se v tuto chvíli ukazuje jako jediná cesta, jak rozvrh odučit v plné šíři. Věřím, že řada z vás, co jste v podobné situaci, zvolené řešení nakonec uvítá, neboť výuky se mohou zúčastnit i nemocní/izolovaní.

Rozvrh vyvěšený na webu katedry platí, jen místo učeben použijeme ty samé Teamsové kanály, v nichž výuka probíhala v měsíci září. Děkujeme za pochopení a těšíme se na setkání alespoň online.

Za vyučující KPED
Martin Strouhal


Zatím se mějte a buďte fit
M.







Alternativní způsoby vyučování<br>
Tento předmět přináší základní informace o jednotlivých typech alternativních způsobů vyučování.<br>
<br>
Studenti budou schopni posoudit klady a zápory alternativních a klasických vyučovacích metod. Získají informace o podstatě jednotlivých způsobů výuky a o možnostech jejich využití. Budou znát zásady pro práci s žáky v různých typech inovativních koncepcí a alternativních škol. <br>
V diskusi vyhodnotí reálné možnosti uplatnění alternativních metod ve výuce.<br>
<br>
Obsah:<br>
­<br>
Příčiny vzniku alternativních škol<br>
Alternativní a klasické vyučovací metody<br>
­Alternativní způsoby vyučování <br>
­Klasické reformní školy<br>
Církevní školy<br>
Nové alternativní školy<br>
Diskuse <br>

Link Alternativní způsoby vyučování:
https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a012ae38d998c476ca2eb0c38d840a998%40thread.tacv2/Alternativn%25C3%25AD%2520zp%25C5%25AFsoby%2520vyu%25C4%258Dov%25C3%25A1n%25C3%25AD?groupId=a644f286-ec1c-4a0f-a400-1a889bb93fda&tenantId=71cbe59b-f59f-49d8-bed9-6de6b6468917


Link konzultace po předchozí domluvě:
Dr. Sedláčková https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3af66220e562cf41dca8e78a543c7e1925%40thread.tacv2/Konzultace%2520Sedl%25C3%25A1%25C4%258Dkov%25C3%25A1?groupId=ff447013-d877-495a-bc4e-34e17f33d593&tenantId=71cbe59b-f59f-49d8-bed9-6de6b6468917


Cíl předmětu
Poslední úprava: PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D. (26.09.2020)

Studenti: 

- získají informace o příčinách vzniku alternativních škol a inovativích koncepcí

 

- získají informace o podstatě jednotlivých způsobů výuky v alternativních školách  a o možnostech jejich využití

                 

- budou schopni posoudit klady a zápory alternativních a klasických vyučovacích metod

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK