|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (11.09.2023)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (12.09.2022)
Cílem kurzu je systematická podpora a rozvoj kompetencí studentů učitelství v oblasti inkluzivní, individualizované a diferencované výuky na 1. stupni základní školy. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (16.09.2023)
Studijní zátěž celkem 50 hodin: Asistentská praxe v rozsahu 6x 4 vyučovací hodiny (každá absence v době rozvržené výuky je studentem nahrazena v jiném čase). Minimálně 20 hodin Plnění úkolů v moodle 10 hodin Příprava na asistentskou praxi 20 hodin |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (07.09.2022)
Portešová, Šárka. Rozumově nadané děti s dyslexií. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-990-3. Prokopová, Z., Poeta, M., Titěrová, K. Asistujeme u dětí s odlišným mateřským jazykem. Praha: META o.s. - Sdružení pro Příležitosti mladých migrantů, 2022. ISBN online verze: 978-80-88171-34-8. Dostupné z: https://cloud.meta-ops.eu/wp-content/uploads/2022/07/meta_prirucka_asistujeme_sazba_final.pdf Kargerová, J., Stará, J. a kol. Metodika práce asistenta pedagoga při aplikaci podpůrných opatření u žáků z důvodu sociálního znevýhodnění: první stupeň ZŠ. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. Dostupné z: http://inkluze.upol.cz/ebooks/metodika-zp-pas/metodika-zp-pas.pdf Kolektiv autorů: Průvodce začleňováním žáků s odlišným mateřským jazykem pro základní školy. Praha: META, o.p.s. – Společnost pro příležitosti mladých migrantů a PedF UK, 2019, ISBN: 978-80-88171-24-9. Dostupné z: https://meta-ops.eu/publikace/pruvodce-zaclenovanim-zaku-s-odlisnym-materskym-jazykem-pro-zakladni-skoly/ Kolektiv autorů: Žáci s odlišným mateřským jazykem v českých školách. Praha: META o.s. - Sdružení pro Příležitosti mladých migrantů, 2011. ISBN 978-80-254-9175-1. Dostupné z https://cloud.inkluzivniskola.cz/sites/default/files/uploaded/zaci_s_omj_v_ceskych_skolach_0.pdf |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (12.09.2022)
asistentská praxe, reflexe ústní i písemná, kolegiální zpětná vazba, diskuse |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (11.09.2023)
Role asistenta žáka/ pedagoga Asistent pedagoga a jeho spolupráce s učitelem Typologie žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v současné škole Princip inkluze v heterogenní třídě Práce s katalogem podpůrných opatření Individuální vzdělávací program Pedagogická diagnostika Možnosti spolupráce se speciálními pedagogy, psychology, zkušenými učiteli a dalšími odborníky Spolupráce asistenta s rodiči Nadané děti v kontextu inkluzivní třídy Děti s OMJ v kontextu školní třídy. Práce s žáky z uprchlických rodin, žáků s odlišným mateřským jazykem, žáků nadaných, aj. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (16.09.2023)
Asistentská praxe v rozsahu 6x 4 vyučovací hodiny, minimálně 20 vyučovacích hodin (Absence v době rozvržené výuky je studentem nahrazena v jiném čase. Ten domlouvá student se svou učitelkou, v jejíž třídě koná praxi.) Potvrzení o vykonané praxi vložené v termínu do moodle. Všechny úkoly a potvrzení musí být vloženy do moodle do 6. 1. 2024. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (16.09.2023)
Moodle podpora zde: https://dl1.cuni.cz/user/index.php?id=15248, heslo: InkluzePraxe2023 |