SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Assistance teaching practice with reflection - OPBM3M042A
Title: Oborová praxe s reflexí
Guaranteed by: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: both
E-Credits: 4
Hours per week, examination: 0/2, C [HT]
Extent per academic year: 24 [hours]
Capacity: winter:unknown / unknown (unknown)
summer:unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
you can enroll for the course in winter and in summer semester
Guarantor: prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D.
Mgr. David Janda, Ph.D.
Teacher(s): Mgr. David Janda, Ph.D.
Pre-requisite : OPBM3M011A
Annotation -
Last update: prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D. (16.02.2022)
The aim of the course is to get acquainted with the school environment and the content of the teacher's work. An integral part of this goal is the systematic support and development of students' competencies in the field of individualized, differentiated and inclusive teaching in the primary and secondary school environment. The purpose of the practice is to create a space for a mentoring type of cooperation between experienced and future teachers. An important goal is the development of reflective and self-reflective skills of the student.
Descriptors - Czech
Last update: Mgr. David Janda, Ph.D. (26.01.2023)

Prezenční studenti jednoobor (plný plán):

24 hodin reflexí na fakultě

24 hodin náslechů na matematických hodinách s asistencí učiteli či žákovi nebo jiná asistence učiteli (oprava či příprav úkolů a testů, výroba pomůcek apod. - činnosti spojené s výukou matematiky), další činnost na škole (např. účast na schůzích, účast na akcích školy apod.) - vše podle pokynů učitele

72 hodin zpracování úkolů v Moodle a příprava na reflektivní semináře

Prezenční studenti dvouobor: 

12 hodin reflexí na fakultě

12 hodin náslechů na matematických hodinách s asistencí učiteli či žákovi nebo jiná asistence učiteli (oprava či příprav úkolů a testů, výroba pomůcek apod. - činnosti spojené s výukou matematiky), další činnost na škole (např. účast na schůzích, účast na akcích školy apod.) - vše podle pokynů učitele

36 hodin zpracování úkolů v Moodle a příprava na reflektivní semináře


Kombinovaní studenti jednoobor (plný plán):

10 hodin reflexí na fakultě

24 hodin náslechů na matematických hodinách s asistencí učiteli či žákovi nebo jiná asistence učiteli (oprava či příprav úkolů a testů, výroba pomůcek apod. - činnosti spojené s výukou matematiky), další činnost na škole (např. účast na schůzích, účast na akcích školy apod.) - vše podle pokynů učitele

72 hodin zpracování úkolů v Moodle a příprava na reflektivní semináře


Kombinovaní studenti dvouobor: 

5 hodin reflexí na fakultě

12 hodin náslechů na matematických hodinách s asistencí učiteli či žákovi nebo jiná asistence učiteli (oprava či příprav úkolů a testů, výroba pomůcek apod. - činnosti spojené s výukou matematiky), další činnost na škole (např. účast na schůzích, účast na akcích školy apod.) - vše podle pokynů učitele

36 hodin zpracování úkolů v Moodle a příprava na reflektivní semináře

Literature - Czech
Last update: STEHLIKO (11.09.2019)

Učebnice matematiky pro základní a střední školy.
Metodická literatura.

Syllabus - Czech
Last update: prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D. (16.02.2022)

Obsahem předmětu bude asistentská praxe na základní nebo střední škole. Studenti dostanou systematickou možnost pracovat jako asistent pedagoga či asistent žáka. Získají tak možnost poznávat různé typy žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné třídě – např. žáky se specifickými vývojovými poruchami učení, s ADHD, žáky ze znevýhodněného sociálního prostředí, žáky nadané, žáky-cizince apod. Zároveň se studenti mohou podílet na práci asistenta pedagoga např. při organizaci přípravy žáků na přijímací zkoušky, různých soutěží, podílet se na práci se skupinou žáků apod.

Course completion requirements - Czech
Last update: prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D. (10.07.2022)

Vykonání práce ve škole, účast na reflektivních seminářích, úkoly v Moodle. Viz deskriptory.

Learning resources - Czech
Last update: prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D. (10.07.2022)

K předmětu bude otevřen kurz Moodle s pokyny a úkoly.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html