SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Introduction into English Language Teaching Methodology II - OPBA3A051A
Title: Úvod do didaktiky AJ II
Guaranteed by: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2021
Semester: winter
E-Credits: 4
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:1/1, C+Ex [HT]
Extent per academic year: 0 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D.
PhDr. Bohuslav Dvořák, Ph.D.
Pre-requisite : OPBA3A041A
Is co-requisite for: OPBA3A054B
Annotation - Czech
Last update: doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D. (13.08.2020)
Úvod do didaktiky AJ II je teoreticko-praktický předmět, v jehož rámci se budoucí učitelé se známí s principy a významem plánování pro práci učitele a s kurikulárními, strategickými a programovými dokumenty, hodnocením a testováním žáků i materiálními a nemateriálními didaktickými prostředky. Témata: 1. kurikulární a programové dokumenty 2. plánování výuky 3. materiální a nemateriální didaktické prostředky 4. hodnocení. Plný plán má navíc další témata: 6. role učebnic, kritéria výběru a hodnocení učebnic, 7. další dostupné materiály a pomůcky a jejich využití ve výuce, např. autentické materiály, graded readers, čemuž odpovídá i počet kreditů (oproti maior/minor navýšení o 1 kredit).
Literature - Czech
Last update: doc. PhDr. Petr Chalupský, Ph.D. (31.05.2020)

Cunningsworth, A. (1995). Choosing Your Coursebook. Macmillan Heinemann. ISBN: 0-435-24058-7.

Doff, A. (1988). Teach English: atraining course for teachers. Cambridge, Cambridge University.  ISBN: 0-521-34863-3.

Grant, N. (1987). Making the Most of your Textbook. Longman. ISBN: 978-0582746244.

Harmer, J. (2001). The practice of English language teaching. Longman: Pearson Education.  ISBN: 0-582-40385-5.

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. (2007). Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze.  ISBN: 978-80-87000-37-3.

Rámcový vzdělávací program pro gymnázia.(2007). Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze.  ISBN: 978-80-87000-11-3.

Scrivener, J. (2011). Learning teaching: the essentials guide to English language teaching. Oxford:Macmilan.  ISBN: 978-1-4050-1399-4.

Společný evropský referenční rámec. (2002). Univerzita Palackého v Olomouci.  ISBN: 80-244-0404-4.

Tomlinson, B. (Ed.). (2011). Materials Development in Language Teaching. Cambridge University Press. Vybrané kapitoly. ISBN: 978-0-521-15704-9.

Ur, P. (1991). A Course in Language Teaching.Cambridge University Press. ISBN: 978-0-521-44994-6.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html