SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
xx - ON2319705
Title: xx
Guaranteed by: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2009
Semester: winter
E-Credits: 1
Examination process: winter s.:combined
Hours per week, examination: winter s.:1/1, MC [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Ing. Jaroslav Novák, Ph.D.
Annotation - Czech
Last update: BATTIST/PEDF.CUNI.CZ (16.03.2009)
Cílem předmětu je seznámit studenty s přístupem k realizaci diplomových prací, se základy odborné a vědecké práce, používání výzkumných metod, a se základy matematického a statistického zpracování dat v oblasti pedagogiky. Předmět poskytuje praktické základy potřebné k vědeckému způsobu práce při analytickém a matematicko-statistickém zpracování údajů včetně používání programů pro statistické zpracování dat Pozornost je věnována i kvalitativní analýze a zakotvené teorii. Do předmětu patří mj. témata: terénní sběr dat, , zpracování dat - operacionalizace a kvantifikace, kontrola výsledků a jejich zpracování, interpretace výsledků, hypotézy a jejich testování, pravděpodobnostní modely. Předmět je zároveň propedeutikou pro navazující Edumetrii.
Literature - Czech
Last update: BATTIST/PEDF.CUNI.CZ (16.03.2009)
  • ANDĚL, J. Statistické metody. Praha : Matfyzpress, 1993.

§ BUDÍKOVÁ, M. MIKOLÁŠ, S., OSECKÝ, P. Teorie pravděpodobnosti a matematická statistika. Brno : Masarykova univerzita, 1998.

  • ČSN ISO 690 Dokumentace. Bibliografické citace. Obsah, forma a struktura. Praha : Český normalizační institut, 1996.
  • GAVORA, P. Výzkumné metody v pedagogice. Brno : Paido, 1995.

§ HANÁČEK, P. a kol. Jak publikovat na počítači. Praha : Science, 1996.

  • HENDL, J. Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha : Karolinum, 1997.
  • HOLOUŠKOVÁ, D., KROBOTOVÁ, M. a kol. Jak psát diplomové a závěrečné práce. Olomouc : Univerzita Palackého, 1995.
  • CHRÁSKA, M. Metody pedagogické diagnostiky. Olomouc: Pedagogická fakulta UP, 1988.
  • CHRÁSKA, M. Základy výzkumu v pedagogice. Olomouc: Pedagogická fakulta UP, 1993.
  • KAPOUNOVÁ, J. Formální úprava diplomové práce. Ostrava : Ostravská universita, Pedagogická fakulta, 1998.

§ MACHEK, J., LIKEŠ, J. Teorie pravděpodobnosti. Praha : SNTL, 1988.

  • PRŮCHA, J. Pedagogická evaluace: Hodnocení vzdělávacích programů, procesů a výsledků. Brno: CDVU 1996.
  • ŘEHÁK, J., ŘEHÁKOVÁ, B. Analýza kategorizovaných dat v sociologii. Praha : Academia, 1986.
  • STRAUSS, A., CORBINOVÁ, J. Základy kvalitativního výzkumu. Boskovice : Albert, 1999.
  • ŠKALOUDOVÁ, A. Statistika v pedagogickém a psychologickém výzkumu. Praha : PedF UK, 1998.

§ WONNACOT, T. H., WONNACOT, R. J. Statistika pro obchod a hospodářství. Praha : Victoria Publishing, 1993.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html