SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Interpretation Activities in Music Education - ON2308111
Title: Interpretační aktivity v HV
Guaranteed by: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2018
Semester: summer
E-Credits: 1
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/2, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: prof. PhDr. Stanislav Pecháček, Ph.D.
Annotation - Czech
Last update: PECHACEK/PEDF.CUNI.CZ (28.01.2016)
Předmět Interpretační aktivity v hudební výchově je určen přednostně studentům navazujícího magisterského studia. Jeho cílem je rekapitulovat instrumentální, pěvecké a taktovací dovednosti, které studenti nabyli nejen v průběhu bakalářského studia, ale i ve své celoživotní interpretační praxi, a zaměřit je k pedagogické aplikaci v rámci hudební výchovy na různých typech škol.
Aim of the course - Czech
Last update: PECHACEK/PEDF.CUNI.CZ (28.01.2016)

Sumarizace instrumentálních a pěveckých dovedností a jejich aplikace v pedagogické praxi.

Requirements to the exam - Czech
Last update: PECHACEK/PEDF.CUNI.CZ (28.01.2016)

 

-          Splnit prakticky okruhy a, b, c v rámci seminářů, tj. před kolektivem spolužáků

-          Splnit okruh d individuálně v konzultačních hodinách učitele

-          Aktivní účast ve výuce, možná neúčast - 2x z celkem 7 plánovaných seminářů

Syllabus - Czech
Last update: PECHACEK/PEDF.CUNI.CZ (28.01.2016)

 

 

a)      Práce s lidovou písní

Předvedení písně a capella, i s vlastním improvizovaným doprovodem.

Řízení zpěvu kolektivu - a capella (taktováním) a s vlastním nástrojovým doprovodem.

Metodická prezentace písně formou rozhovoru. V něm se zaměřit na rozbor textové i hudební složky (žánrová, formální, rytmicko-melodická, harmonická charakteristika).

Připravit si 3 písně vhodné pro děti staršího školního věku a středoškoláky

 

b)     Práce s populární písní

Předvedení písně s vlastním doprovodem.

Doprovod ke zpěvu kolektivu.

Metodická prezentace (viz bod a + faktografické informace o autorovi, žánru, interpretech apod.)

Výběr: Připravit si 1 píseň, na ní představit jednu z oblastí populární hudby (šanson, muzikálová píseň, rock, folk, jazz, spirituál, apod.)

 

c)      Komorní hra

Čtyřruční hra na klavír, komorní dua, sólový zpěv s doprovodem, ansámblový zpěv apod.

Každý student se představí ve dvou různých činnostech.

Didaktická prezentace skladby (její stručné uvedení a charakteristika týkající se inspiračních podnětů k jejímu vzniku, historického slohu, formální struktury, harmonických či rytmických zvláštností apod.). 

 

d)     Dvacet charakteristických ukázek z tvorby hudebních velikánů

Od vybraných skladatelů české i světové hudby zvládnout zpaměti charakteristické ukázky z jejich skladeb včetně jejich didaktické interpretace. 

Podle vlastního výběru 10 ukázek od světových a 10 od českých skladatelů, přitom od jednoho autora maximálně dvě ukázky, a to tak, aby byla zastoupena všechna hlavní období hudebního vývoje, tj. baroko, klasicismus, romantismus a hudba 20. století.

Splnění tohoto úkolu - individuálně v průběhu semestru nebo ve zkouškovém období v rámci konzultačních hodin učitele.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html