SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Comprehensive Reading II - ON2303126
Title: Čtení s porozuměním II
Guaranteed by: Katedra českého jazyka (41-KCJ)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2013
Semester: summer
E-Credits: 1
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/1, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (25)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: prof. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D.
Pre-requisite : ON2303115
Annotation -
Last update: CHEJNOVA/PEDF.CUNI.CZ (22.01.2013)
Finding out why the pupils do not understand some texts, interpretation of nonverbal means and illustrations, metaphors, ambiguity and vagueness of the text, functional literacy and its development
Literature - Czech
Last update: CHEJNOVA/PEDF.CUNI.CZ (22.02.2013)

 

Šebesta, K.: Od jazyka ke komunikaci. Praha 1999.

Hájková, E.: Komunikační činnosti a jejich cíle. Praha 2008.

Chejnová, P.: Didaktické transformace pragmalingvistikých témat. Praha 2010.
Chejnová, P. (ed.): Výuka pragmatických aspektů řečové komunikace ve vyšších třídách gymnázií a na SOŠ II. Praha 2007.
Machová. S. - Švehlová, M.: Sémantika a pragmatická lingvistika. Praha 2001.
Machová, S. - Šamalová, M. (ed.): Výuka pragmatických aspektů řečové komunikace ve vyšších třídách gymnázií a na SOŠ. Praha 2007.
Palenčárová,J. - Šebesta, K.: Aktivní naslouchání při vyučování. Praha 2006.

Pišlová,S.: Pojďme se učit. Praha 2011
www.rvp.cz
www.msmt.cz
www.kritickemysleni.cz

Requirements to the exam - Czech
Last update: CHEJNOVA/PEDF.CUNI.CZ (22.02.2013)

Distanční plnění:

 

Čtení s porozuměním II

 

 

Vytvořit 4 pracovní listy pro žáky 2. stupně základní školy, či školy střední (vybrat jeden typ školy pro všechny listy). Každý pracovní list bude dále obsahovat metodický list pro učitele: cíle, pomůcky, cílová skupina (věk), popis průběhu, časová dotace.

Vše, co bude učitel a žák potřebovat, je nutno přiložit. Každý pracovní list bude prezentovat aktivity rozvíjející jiný typ čtení, tj. čtení zážitkové, praktické, věcné a kritické. Teoretický rámec lze nastudovat např. v publikaci Karla Šebesty Od jazyka ke komunikaci, 1999.

Portfolio s pracovními a metodickými listy i ostatními materiály je třeba odevzdat do konce dubna.

Součástí splnění požadavků k zápočtu je i konzultace portfolia, na kterou je možno se dostavit nejdříve týden po jeho odevzdání. Zápočet je možno zapsat pouze do indexu i Erudia zároveň, a to do konce zkouškového období semestru, ve kterém kurz proběhl.

Syllabus - Czech
Last update: CHEJNOVA/PEDF.CUNI.CZ (14.01.2013)

 

plnění průběžných úkolů (analýzy textů různého typu, čtení odborných publikací, diskuse, příprava cvičení)

seminární práce - analýza textu a její didaktická aplikace

 

Práci je nutno odevzdat do ukončení výuky v daném semestru.

Zápočet lze zapsat pouze do SIS a indexu zároveň, a to do konce zkouškového období v semestru, kdy kurz proběhl.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html