SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Practice reflection II. - OKNSP18912
Title: Reflexe praxí II.
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2019
Semester: winter
E-Credits: 1
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, C [HS]
Extent per academic year: 4 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D.
Co-requisite : OKNSP18902
Is co-requisite for: OKNSP18902
Annotation -
Last update: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (29.01.2013)
Providing student to be able support persons with handicaps. Empower students self consciousness, sensitize students mindset to persons with handicaps and special needs. 1.1 Reflection of students experience, 1.2 of his/her actual situation, 1.3 reflection creative and projective. 2.1. Reflection of handicapped person needs 2.2 Reflection of special educator activities
Descriptors - Czech
Last update: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (06.01.2021)

Záznamy o své činnosti a potvrzení o vykonané praxi, absolvování vstupního kurzu před začátkem praxe  je možné odevzdávat emailem.

Literature - Czech
Last update: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (06.01.2021)

HÁJKOVÁ,V., STRNADOVÁ, I.  Inkluzivní vzdělávání. Praha: Grada2010. ISBN 978-80-247-3070-7

MULLER,O a kol. Dítě se speciálními potřebami v běžné škole. UP Olomouc 2001. ISBN 80-244-0231-9

BARTOŇOVÁ,M., VÍTKOVÁ, M et a kol.  Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. Brno 2016. ISBN 978-80-7315-255-0

BARTOŇOVÁ,M., VÍTKOVÁ, M et a kol. Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a specifické poruchy učení. Brno 2007. ISBN 978-80-7315-140-9

RVP a ŠVP pro ZŠ, pro ZŠ speciální

Course completion requirements - Czech
Last update: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (11.09.2017)

Seminární práce, která bude reflektovat vykonanou praxi na speciálních školách a zařízeních pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html