SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Mathematics education - research results - OKNM4M0V4C
Title: Didaktika matematiky pro jednoobor
Guaranteed by: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2020
Semester: summer
E-Credits: 5
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/0, Ex [HT]
Extent per academic year: 15 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D.
Annotation - Czech
Last update: STEHLIKO (10.09.2019)
Cílem předmětu je v návaznosti na poznatky získané v předmětu Didaktika matematiky 1 a Classic works of mathematics education dále rozvinout povědomí studentů o principech účinné výuky matematiky a seznámit je s kvalitními výzkumy (včetně zahraničních) v této oblasti.
Literature - Czech
Last update: STEHLIKO (10.09.2019)

VONDROVÁ, N. Didaktika matematiky pro učitele jako prostředek na zvládání kritických míst matematiky. Praha: PedF UK. 2019.

VONDROVÁ, N., RENDL, M., HAVLÍČKOVÁ, R., HŘÍBKOVÁ, L., PÁCHOVÁ, A., ŽALSKÁ, J. Kritická místa matematiky základní školy v řešeních žáků. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2015.

RENDL, M., VONDROVÁ, N., HŘÍBKOVÁ, L., JIROTKOVÁ, D., KLOBOUČKOVÁ, J., KVASZ, L., PÁCHOVÁ, A., PAVELKOVÁ, I., SMETÁČKOVÁ, I., TAUCHMANOVÁ, E., ŽALSKÁ, J. Kritická místa matematiky na základní škole očima učitelů. 1 vyd. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2013.

HEJNÝ, M. Cíle vyučování matematice. Učitel matematiky, 2019, 27(3), 159-167.

KUŘINA, F. Metody a cíle vyučování matematice. Učitel matematiky, 2019, 27(3), 168-178.

CLEMENTS, M. A., BISHOP, A. J., KEITEL, Ch., KILPATRICK, J., LEUNG, F. K. S. (Eds.). Third International Handbook of Mathematics Education. New York: Springer, 2013.

DWECK, C. S. Mindset. How you can fulfil your potential. London, UK: Robinson, 2006.

WATSON, A., JONES, K., PRATT, D. Key ideas in teaching mathematics. Resarch-based guidance for ages 9-19. Oxford, UK: Oxford University Press, 2013.

Syllabus - Czech
Last update: STEHLIKO (10.09.2019)

Pojetí kvality výuky z hlediska obecné didaktiky i didaktiky matematiky

Jak dosáhnout porozumění v matematice prostřednictvím výběru úloh a jejich implementace (např. prezentace a porovnávání různých řešitelských strategií, porovnávání příkladů a protipříkladů) i aktivit, při nichž žáci vynakládají intelektuální úsilí (poskytnutí vzoru, produktivní selhání a oddalování učitelovy pomoci, objevování jako příprava na učení).

Chyby ve výuce matematiky a učení se z chyb.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html