|
|
|
||
Last update: Mgr. Petr Svoboda (31.03.2022)
|
|
||
Last update: Mgr. Petr Svoboda (31.03.2022)
Povinná literatura: BÍLEK, Petr A., WIENDL, Jan, ed. Literatura a kánon. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Ústav české literatury a literární vědy, 2007. FORST, Vladimír, Jiří OPELÍK a Luboš MERHAUT, ed. Lexikon české literatury: osobnosti, díla, instituce. Praha: Academia, 1985-^^^^. Iinternetový slovník: Slovník české literatury po r. 1945. Dostupný na: http://www.slovnikceskeliteratury.cz/ JANOUŠEK, Pavel. Přehledné dějiny české literatury 1945-1989. Praha: Academia, 2012. NĚMEC, Zbyněk. Audioknihy a žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. In: RUTOVÁ, Nina (Ed.) Soustředěni na poslech. Sborník zkušeností a inspirací k využití audioknih ve čtenářských klubech i ve vyučování. Praha: Nová škola o.p.s., 2019. ISBN 978-80-907624-0-4. Dostupné z: https://new.ctenarskekluby.cz/storage/app/media/projekt/Audio_Soustredeni_k_poslechu_FIN.pdf
Doporučená literatura: BLOOM, Harold. Kánon západní literatury: knihy, které prošly zkouškou věků. Praha: Prostor, 2000. Obzor (Prostor). MARKIEWICZ, Henryk. O literárních kánonech. In: Aluze, 2007, s. 63–73. MULLER, Richard. Literární kánon: modely (dis)kontinuity. In: Česká literatura, 2007, roč. 55, č. 2, s. 167–178. PAPOUŠEK, Vladimír. Spontánnost, manipulace, literární kánon a dobový horizont. Česká literatura, 2006, č. roč. 56, č. 2-3, s. 103–112. PŘIBÁŇ, Michal, Eduard BURGET, Marta Edith HOLEČKOVÁ, et al. Český literární samizdat 1949-1989: edice, časopisy, sborníky. Praha: Academia, 2018. PŘIBÁŇ, Michal. Česká literární nakladatelství 1949-1989. Praha: Academia, 2014. PTÁČKOVÁ, K. Čtenářství u neslyšících dětí a problematika upravovaných textů. Praha: PedF UK, 2013. SOURALOVÁ, Eva. Čtení neslyšících. Olomouc: PedF UP, 2002. SOURALOVÁ, Eva. Úprava textů pro čtení s porozuměním, In: Čeština doma a ve světě. Č. 2 a 3, s. 190–193. 2002. |
|
||
Last update: Mgr. Petr Svoboda (31.03.2022)
Vypracování zadaných referátů/prezentací a jejich předvedení a obhájení v seminární diskusi. Kromě smaotné četby kanonických testů se předpokládá samostudium doporučené odborné literatury v rozsahu, aby byl student schopen interpretovat vybrané ukázky dle zadaných okruhů otázek. Ve vážných případech je možné odevzdat práci pouze v písemné podobě. Pokud její text nesplní požadavky uvedené v anotaci předmětu, vyučující bude požadovat jeho dopracování či doplnění, nejvýše však v dalších dvou písemných pokusech. |