SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Didactics of Vocational Education III - OKBO3I063A
Title: Didaktika odborného vzdělávání III
Guaranteed by: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: summer
E-Credits: 5
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:12/0, Ex [HS]
Extent per academic year: 12 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc.
Teacher(s): PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc.
Pre-requisite : OKBO3I054A
Annotation -
Last update: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (16.01.2024)
In teaching the course, students consolidate and further develop existing teaching skills especially in the use of activating teaching methods, design tasks leading to creative thinking of students. The aim of the course is also to analyze the results of students' educational outcomes and outputs indicate Details on the relationship between the system components.
Descriptors - Czech
Last update: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (16.01.2024)
Příprava na výuku
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky – 0 minut
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení – 0 minut
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu praxe – 0 minut
Samostudium literatury (za semestr) – 12 hodin
Práce se studijními materiály (za semestr) – 12 hodin
Plnění průběžných úkolů (za semestr) – 12 hodin
Plnění předmětu
Seminární práce – 0 hodin
Příprava na zápočet – 0 hodin
Příprava na zkoušku a zkouška – 16 hodin
Literature - Czech
Last update: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (16.01.2024)

FRIEDMANN, Z., PECINA, P. Didaktika odborných předmětů technického charakteru. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013.
HAŠKOVÁ, A., PISOŇOVÁ, M., BITTEROVÁ, M. Di­daktické prostriedky ako optimalizačný faktor procesu vzdelávania. Vyd. 1. Hradec Králové: Gaudeamus, 2011.
CHVÁL, M., KASÍKOVÁ, H., VALENTA, J. Posuzování rozvoje kompetence k učení ve výuce. Praha: Karolinum, 2012.
KALHOUS, Z., OBFRIEDMANN, Z., PECINA, P. Didaktika odborných předmětů technického charakteru. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013.
KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002.ADÍLEK, M., STEJSKALOVÁ, P. Didaktika praktického vyučování II. Brno: Akademické nakladatelství CERM, s.r.o., 2003.ST, O. a kol. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002.
KOTRBA, T., LACINA, L. Aktivizační metody ve výuce. Příručka moderního pedagoga. Brno: Barrister&Principal, 2011.
KROPÁČ, J. Didaktika strojírenských a elektrotechnických předmětů. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002.
MAŇÁK, J. Nárys didaktiky. Brno: MU, 2003.
OURODA, S. Oborová didaktika. Brno : MZLU, 2000.
PECINA, P. Oborová didaktika (didaktika odborných předmětů). Brno: Mendelova zemedělská a lesnická univerzita, 2013.
SILBERMAN, M. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. Praha : Portál, 1997.
SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha: Grada, 2007.
SLAVÍK, M. Oborová didaktika pro zemědělství, lesnictví a příbuzné obory. Praha: Česká zemědělská univerzita, 2006.
SLAVÍK, M., MILLER, I. Oborová didaktika pro zemědělství, lesnictví a příbuzné obory. ČZU 2012.
STEJSKALOVÁ, P. Didaktika praktického vyučování obchodu a služeb. Brno: Masarykova univerzita, 2013.
SVOBODA, E., BEČKOVÁ, V., ŠVERCL, J. Kapitoly z didaktiky odborných předmětů. Praha : ČVUT, 2004.
VANĚČEK, D. Didaktika technických odborných předmětů. Praha: ČVUT, 2016.
ZORMANOVÁ, L. Výukové metody v pedagogice. Praha: Grada, 2012.

Requirements to the exam - Czech
Last update: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (16.01.2024)

Ústní zkouška je zaměřena na ověření úrovně osvojených vědomostí a znalostí z tematických okruhů DOVZ I., DOVZ II. a DOVZ III. v rozsahu výuky a zadaných studijních pramenů. Student si losuje dva tematické okruhy. Student má prokázat schonost propojovat informace a tyto informace dávat do souvislostí.

Syllabus -
Last update: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (16.01.2024)

theoretical material for teaching practical subjects and vocational training;
approaches to designing and teaching, organizational forms of teaching;
principles and conditions of the teaching process in vocational education;
relations between science and teaching the subject, interdisciplinary relationships;
the use of problematic tasks and situations in practical subjects and vocational training;
basic requirements of safety and hygiene at work when teaching practical subjects and vocational training.

Course completion requirements - Czech
Last update: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (16.01.2024)

Úspěšné splnění zadaných úloh k řešení.
Vypracování seminární práce z oblasti zaměření předmětu. Požaduje se práce původní, vytvořená samostatně na základě v práci uvedené literatury a informačních zdrojů. Termín odevzdání bude upřesněn na prvním semináři.
Ústní zkouška je zaměřena na ověření úrovně osvojených vědomostí a znalostí z tematických okruhů DOVZ I. a DOVZ II. a DOVZ III. v rozsahu výuky a zadaných studijních pramenů.
Odevzdaný úkol může být vrácen k úpravě či přepracování.
Uznané úkoly zakládají důvod k přihlášení ke zkoušce.
Zkouška má řádný a dva opravné termíny.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html